Σάββατο, 4 Μαΐου 2024, 18:21

Προτάσεις για την οικονομική ανάπτυξη του δήμου Πρέβεζας – Γράφει η υποψήφια δημοτική σύμβουλος της ”Ανάπτυξης Τώρα” Πηνελόπης Αθανασίου

Βασική αποστολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η διαμόρφωση ενός ειδικού πλαισίου πολιτικών για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, που συγχρόνως  να είναι ελκυστικός για τους επισκέπτες και ανοικτός για την αξιοποίηση της επιχειρηματικότητας. Στα πλαίσια λοιπόν της συμμετοχής  μου στα κοινά ως υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με την ανεξάρτητη δημοτική παράταξη “Ανάπτυξη Τώρα”με επικεφαλής και υποψήφιο Δήμαρχο τον κύριο Γιώργο Νίτσα, θα ήθελα να καταθέσω μικρές υλοποιήσιμες  προτάσεις, πολλές από τις οποίες έχουν ξανακουστεί δημόσια. Προτάσεις που αφορούν την οικονομική ανάπτυξη του Δήμου μας με όχημα και μοχλό ανάπτυξης  τον τουρισμό.

Αποτελεί ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ η στόχευση στον Τουρισμό Υψηλής Αξίας διότι αποφέρει άμεσο αποτέλεσμα, δημιουργεί θέσεις εργασίας και κοινωνίες που ανθίζουν.

Στόχος : Η  Δημιουργία ολοκληρωμένης και πρότυπης τουριστικής ταυτότητας

  • Διοργάνωση Διεθνούς Φόρουμ Ιαματικού, θρησκευτικού και  εναλλακτικού  Τουρισμού.Το κύριο θέμα του  συνεδρίου μπορεί να είναι οι “Ειδικές Μορφές τουρισμού”, ενώ τα επιμέρους θέματα που θα  αναπτυχθούν ενδεικτικά είναι:
  1. Τουρισμός Υγείας Συνολικά, ο τουρισμός υγείας, δηλαδή ο τουρισμός ευεξίας, συνδυαστικά με τον ιαματικό τουρισμό, αλλά και ο ιατρικός τουρισμός, είναι προτεραιότητα. Δίνουμε έμφαση στην προσβασιμότητα – για τα άτομα με αναπηρία – αλλά και στην ανάπτυξη επιμέρους προϊόντων.

α. Silver Tourism: Με την ενίσχυση των υποδομών ο νομός μας μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις και επισκέπτες κάθε ηλικίας, τουρίστες με την κλασική έννοια ή και πιο μακροχρόνιας διαμονής και βέβαια και τους επισκέπτες μεγαλύτερης ηλικίαςκαι να εξασφαλίσει μεγαλύτερη κατά κεφαλήν δαπάνη

β. Τουρισμός Ευεξίας – αντιγήρανσης

γ. Επιχειρηματικές ευκαιρίες γενικά στο τομέα της Υγείας & Ευεξίας – Παρόν &Μέλλον.

Τα υγιή ξενοδοχεία κυριαρχούν. Καθώς τα ταξίδια ευεξίας γίνονται πιο εξειδικευμένα, πολλά ξενοδοχεία επιδιώκουν να ενσωματώσουν την ευεξία στο σχεδιασμό, τις ανέσεις, τις υπηρεσίες και τον προγραμματισμό τους. Κάποια χαρακτηριστικά ευεξίας μπορούν να περιλαμβάνουν τα κλινοσκεπάσματα και το φωτισμό που προωθεί έναν καλύτερο ύπνο, τα παράθυρα και τις αποχρώσεις που αποκλείουν το φως και το θόρυβο, τον εξοπλισμό γυμναστικής και βίντεο στο δωμάτιο, τα υγιεινά σνακ και τα μενού στα εστιατόρια, τα σπα και τα γυμναστήρια. Οι συνεργασίες μεταξύ των επιχειρήσεων φιλοξενίας, των γυμναστηρίων και των σπα, γίνονται όλο και πιο συχνές. Μια αναδυόμενη τάση είναι η υιοθέτηση της αρχιτεκτονικής ευεξίας, του βιοφιλικού σχεδιασμού και των στοιχείων βιωσιμότητας σε ολόκληρο το σχέδιο του ακινήτου.Τα προϊόντα και τα brand ευεξίας ταξιδεύουν με τους πελάτες τους. Στοιχεία από το GlobalWellnessInstitute φανερώνουν μια μετάβαση στοντρόπο που οι πελάτες καταναλώνουν υπηρεσίες ευεξίας.

  1. Τουρισμός και περιβάλλον, Ναυτιλία & Θαλάσσιος Τουρισμός

α. Μαρίνες–Μετατρέπουμε τον νομό μας σε spot για τον θαλάσσιο τουρισμό Σε έναν Νομό όπου οι ακτογραμμές αποτελούν σημαντικό προσόν, η στροφή της τουριστικής ανάπτυξης προς την κατεύθυνση του ναυτιλιακού τουρισμού αποτελεί μια σημαντική λύση στο πρόβλημα της τουριστικής ανάπτυξης. Ο ναυτιλιακός τουρισμός περιλαμβάνει πολλές επιμέρους δραστηριότητες μια από αυτές είναι η ανάπτυξη και λειτουργία τουριστικών μαρίνων. Η ανθεκτικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική.

β. Το yachting σήμερα:Συζητάμε ανοικτά  για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου. Θέτουμε τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη

γ. Περιβάλλον & Πράσινη Ενέργεια – Ενεργειακή Μετάβαση: Στον δρόμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια να επιταχυνθούν οι μελέτες και οι δοκιμές για τα εναλλακτικά καύσιμα σε όλους τους τύπους των πλοίων στην εμπορική ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένων της κρουαζιέρας και του yachting.

δ. Αθλητικός τουρισμός: Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού παγκοσμίως, καθώς σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς το 25% των τουριστών κάνει σπορ στις διακοπές, ενώ ο αθλητικός τουρισμός είναι υπεύθυνος για 220 εκατ. διεθνείς αφίξεις και έχει 12μηνη διάρκεια.

  1. Μεσογειακή Διατροφή, Τοπική Κουζίνα και Τουρισμός

α. Παρουσιάζουμε τη μεσογειακή διατροφή με βάση την Τοπική μας κουζίνα μαζί με τις διατροφικές μας συνήθειες. Είναι σαν να ανοίξαμε το σπίτι μας.

β. Πέρα από το “μουζάκα” και το “γκρικσάλαντ”.

γ. Γαρίδες; Ναι, αλλά « Αμβρακικού» (ΤζέιµςΜποντ 1981 στο φιλµ «Για τα µάτια σου µόνο»)

  • Σημείο κλειδί η επικοινωνία μας με τους διευθυντές των σχολείων,τους συλλόγους  γονέων,  και η συνεργασία με διατροφολόγους για την αντιμετώπιση της  παιδικής παχυσαρκίας.
  1. Θρησκευτικός Τουρισμός

α. Τα Θρησκευτικά Μνημεία της Πρέβεζας

β. Οι δράσεις της εκκλησίας μας σημαντική πηγή πληροφόρησης

  • Δημιουργία Πολιτιστικού Calendar της περιοχής

Δημιουργία  Ενιαίας  Ατζέντας  Δράσεων και Εκδηλώσεων (Calendar) με στόχο την  συντονισμένη και συλλογική προσπάθεια καταγραφής των πολιτιστικών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στην περιοχή μας . Επιπλέον, θα προτείνονται  νέες εκδηλώσεις που θα αναβαθμίζουν  το πολιτιστικό προϊόν της περιοχής. Το CALENDAR θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τους πολιτιστικούς συλλόγους, τους επιχειρηματίες του τουρισμού, τους επισκέπτες και τους πολίτες της περιοχής.

  • Ενίσχυση των ΦΕΣΤΙΒΑΛ & ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ :Στις άμεσες επιδιώξεις μας η επέκταση των Φεστιβάλ μας στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου και των Ιονίων Νήσων
  • Το Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Πρέβεζας, θεωρώ ότι είναι από τα κορυφαία γεγονότα όπου, καθιστούν την Πρέβεζα κέντρο & πόλο έλξης. Θεωρείται το μεγαλύτερο του είδους του και πιστεύω ότι μπορεί να προσελκύσει περισσότερους χορωδούς – επισκέπτες.
  • Το Preveza JazzFestival, διατηρεί υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον πολιτών και επισκεπτών επιχειρώντας να διευρύνει και να εμβαθύνει τον πολιτιστικό διάλογο.
  • Το Φεστιβάλ Παραδοσιακών χορών, μια μεγάλη γιορτή πολιτισμού και παράδοσης, που στόχο έχει την διάδοση και την διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς

Δημιουργία  φεστιβάλ– Εκδηλώσεων που να στοχεύουν π.χ  στην προβολή και την ενίσχυση της εξωστρέφειας των αγροτικών μας προϊόντων , ελαιόλαδου κλπ. Να δίνεται έμφαση σε εμπορικά θέματα, κυρίως στις εξαγωγές και να γίνεται ενημέρωση των επιχειρηματιών του κλάδου, αλλά και όσων θέλουν να δραστηριοποιηθούν.

Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Οι ταινίες είναι μια ευκαιρία για την προβολή του πολιτιστικού και περιβαλλοντικού πλούτου της κάθε περιοχής και της χώρας γενικότερα.

  • Συνδιοργάνωση εκδηλώσεων με σκοπό να τιμήσουμε την Γυναίκα, την παραδοσιακή Τέχνη ,τις παραδοσιακές μας  φορεσιές να τις φέρουμε στο σήμερα με έμπνευση.
  • Σημείο κλειδί όλων των ενεργειών είναι να υποστηριχτούν μέσα από την Δημιουργία της ιστοσελίδας στα πρότυπα της  visitbritain.com με της απαραίτητες τροποποιήσεις για την τουριστική προβολή και επικοινωνία.

Δεν χρειάζεται να ψάχνουμε για τους κρυμμένους θησαυρούς του Αλή Πασά  αρκεί να συνειδητοποιήσουμε ότι Ζούμε μέσα σε ένα τόπο περήφανο για τον πολιτισμό του, τον αρχαιολογικό πλούτο του και το περιβάλλον του.

«Σε έναν θησαυρό της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς»

Προηγούμενο Άρθρο

Ανάπτυξη Τώρα: “Το σάπιο καθεστώς που έχει στήσει ο Γεωργάκος και η παρέα του με το δημοτικό χρήμα θα πέσει…”

Επόμενο Άρθρο

Άννα Γκορόγια υποψήφια ”Ανάπτυξη Τώρα” – Δυνατή γυναικεία παρουσία για τον Δήμο Πρέβεζας

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...