Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024, 18:06

Παραδόθηκε η παράκαμψη της Αμφιλοχίας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη (φωτογραφίες)

Το οδικό τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος συνοδευόταν από τον υπουργό και τον υφυπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και Γιώργο Καραγιάννη αντίστοιχα καθώς και από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Στην εκδήλωση της παράδοσης του δρόμου αυτού που έχει μήκος 17 χιλιόμετρα και αποτελεί τμήμα του άξονα Αμβρακία – Άκτιο ήταν παρόντες μεταξύ άλλων, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, βουλευτές των γύρω νομών, δήμαρχοι, καθώς και στελέχη του ομίλου «Μυτιληναίος», που είχε αναλάβει την ολοκλήρωσή του, παραδίδοντάς το πέντε μήνες νωρίτερα από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα. Το τμήμα που τέθηκε σε κυκλοφορία από σήμερα, παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας και συρρικνώνει τον χρόνο του ταξιδιού προς Λευκάδα και Πρέβεζα κατά 20 λεπτά. Το υπολειπόμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου θα παραδοθεί το 2023.

Αρχικά μίλησε ο Ευάγγελος Μυτιληναίος ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε: «αναλάβαμε το Άκτιο-Αμβρακία υπό ιδιαίτερες συνθήκες. Το έργο αντιμετώπιζε ήδη σημαντικές δυσκολίες και πλέον είχαμε να αντιμετωπίσουμε και εξωγενείς κρίσεις που θα μας δυσκόλευαν. Δεν διστάσαμε ούτε μία στιγμή. H Μυτιληναίος παραδίδει πάντα έγκαιρα και με συνέπεια τα έργα που αναλαμβάνει, με υψηλά στάνταρ ποιότητας και σεβασμό στους πολίτες που θα τα χρησιμοποιήσουν».

Κυριάκος Μητσοτάκης: Το πρόβλημα της Αμφιλοχίας λύνεται με το έργο που σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε σε μία σειρά από έργα που ήταν βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής γραφειοκρατίας, τα οποία με υπομονή ξέμπλεξαν οι φορείς της κυβέρνησης. «Το αποτέλεσμα είναι ότι μετακινηθήκαμε από τις μακέτες και τα σχέδια σε έργα που αλλάζουν την ελληνική επικράτεια. Το έργο είναι σημαντικό για όλη την δυτική Ελλάδα, ειδικά όμως για την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, καθώς η πόλη καθίσταται αδιάβατη το καλοκαίρι από τα φορτηγά που διέρχονταν από την Αμφιλοχία. Το πρόβλημα αυτό λύνεται με το τμήμα του έργου που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία», είπε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «Πραγματικά είναι ένα έργο το οποίο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και πολύ καιρό και χαιρόμαστε που η δικιά μας η κυβέρνηση καταφέρνει και το παραδίδει στους πολίτες αλλά και στους επισκέπτες εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία είχαμε συμφωνήσει. Εκτός από τα οικονομικά οφέλη του έργου, τα οποία είναι απολύτως προφανή, θέλω να σταθώ και εγώ σε μία διάσταση στην οποία δεν αποδίδουμε αρκετά μεγάλη σημασία και αυτή είναι η διάσταση της οδικής ασφάλειας. Τα περισσότερα ατυχήματα στην πατρίδα μας γίνονται κατά κανόνα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, δεν γίνονται στους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους. Και καθώς έχουμε προτάξει την οδική ασφάλεια ως κεντρικό πυλώνα της πολιτικής μας και αυτός ο δρόμος είναι βέβαιον ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή και νομίζω ότι στην μνήμη όλων των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε αυτό το παλιό οδικό δίκτυο, πρέπει να αισθανόμαστε σήμερα μία σχετική ικανοποίηση».

Κ. Καραμανλής: Το Άκτιο-Αμβρακία ήταν ένα από τα έργα που ταλαιπώρησαν την ελληνική κοινωνία

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλή, σημείωσε ότι ακριβώς πριν 3 χρόνια στις 22 Ιουλίου του 2019, η κυβέρνηση έκανε τις προ γραμματικές δηλώσεις στη Βουλή. «Τότε θυμάμαι είχα ξεκινήσει την τοποθέτηση μου από τα πιο φοβερά, εμβληματικά και προβληματικά έργα που ταλαιπωρούν την ελληνική κοινωνία το Πάτρα-Πύργος, τον ΒΟΑΚ και το Άκτιο – Αμβρακία που όλοι θα αναρωτιούνταν για το εάν θα γίνονταν. Χρειάστηκε να δουλέψουμε αθόρυβα και μεθοδικά για να φτάσουμε τρία χρόνια μετά εδώ που βρισκόμαστε σήμερα. Η Πατρών – Πύργου και μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις έχει τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί το έργο στην ώρα του, ο ΒΟΑΚ από μία απλή μολυβιά στον χάρτη, χωρίς μελέτη, χάραξη και χρηματοδότηση έχει πλέον προσωρινούς αναδόχου και μέσα στη χρονιά θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται. Το Άκτιο-Αμβρακία, παραδίδεται σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος του και μάλιστα πέντε μήνες νωρίτερα από την συμβατική μας υποχρέωση».

Γ. Καραγιάννης: Το έργο ήταν από τα πρώτα ζητήματα που ασχολήθηκε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών

Ο υφυπουργός υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε από την πλευρά του ότι: «τα έργα υποδομής γίνονται για τις επόμενες γενιές και όχι για τις επόμενες εκλογές και σε αυτόν το σκοπό, είμαστε όλοι ταγμένοι». Πρόσθεσε ότι το σημερινό έργο ήταν ένα από τα πρώτα ζητήματα που ασχολήθηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για να απεμπλακεί από το κουβάρι των δικαστικών διενέξεων. «Από το 2020 που υπεγράφη η σύμβαση με την Μυτιληναίος, αυτό που δεν άλλαξε παρά πολλά που συνέβησαν από τότε στον πλανήτη, ήταν η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση του έργου. Αρχές του φθινοπώρου θα παραδώσουμε το κομμάτι Άκτιο – Άγιος Νικόλαος μήκους 5χλμ. και την ίδια στιγμή τελειώνει το κομμάτι το Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης ενώ οι μελέτες για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό έχουν ανατεθεί και προχωρούν. Ακόμη προχωράμε άμεσα σε ένα πολύ μεγάλο έργο που είναι η δημοπράτηση για την κατασκευή του δικτύου αποστράγγισης και άρδευσης για την εξυπηρέτηση μιας τεράστιας αγροτικής περιοχής συνολικής έκτασης 38.000 κερμάτων σε Αμβρακία, Αμφιλοχία και Βάλτο. Όμως αυτή τη στιγμή εξελίσσονται όλες οι εργασίες για τα συγκοινωνιακά έργα περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ με το μεγαλύτερο κομμάτι να γίνεται εδώ στο νομό Αιτωλοακαρνανίας».

Ρεπορτάζ: aixmi-news.gr

Φωτογραφίες: onprevezanews.gr


Ακολουθήστε το onprevezanews.gr στο Facebook και στο Instagram

Διαβάστε πρώτοι τις ειδήσεις στο Google News


 

Προηγούμενο Άρθρο

Από καφέ σε καφέ η περιοδεία Κυριάκου στην Ήπειρο και Αιτωλοακαρνανία και συναντήσεις άνευ ουσίας;;;

Επόμενο Άρθρο

Ανακοινώσεις Μητσοτάκη για Πολιτισμό και Τουρισμό κατά την επίσκεψη στην Πρέβεζα (φωτογραφίες-βίντεο)

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...