Μάταια προσπαθεί να θολώσει τα νερά ο κ. Σκυλακάκης και η κυβέρνηση των Πάτσηδων. Το 2022 που έγινε ο πλειστηριασμός, ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ ή επί ΝΔ;
Το 2022 που έσπασαν την πόρτα του σπιτιού της χαμηλοσυνταξιούχου με αλυσοπρίονο ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ ή επί ΝΔ; Το 2022 που επιχείρησαν να τη βγάλουν σηκωτή μέσα από το σπίτι της ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ ή επί ΝΔ;
Για να τελειώνουν τα ψέματα:
– Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν εκτελέστηκαν πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας, διότι υπήρχε θεσμικό πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας, υποχρέωση των funds σε κλήση για ευνοϊκή ρύθμιση στον οφειλέτη πριν οποιαδήποτε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης, πλαίσιο μη εκτέλεσης πλειστηριασμών, και πλαίσιο δικαστικών προσφύγων από νόμο Κατσέλη – Σταθάκη.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σε συνθήκες ασφυκτικής μνημονιακής παρακολούθησης και εποπτείας, επειδή ακριβώς θεωρούσε και θεωρεί την κατοικία κοινωνικό αγαθό, έδρασε κατά τρόπο προστατευτικό της πρώτης κατοικίας.
– Ο πλειστηριασμός του εν λόγω ακινήτου εκτελέστηκε στις 16.3.2022 επί διακυβέρνησης ΝΔ, μετά την ψήφιση του πτωχευτικού νόμου του κ. Μητσοτάκη, που ήρε κάθε προστασία της πρώτης κατοικίας και μετά την καταψήφιση τριών τροπολογιών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για διατήρηση της προστασίας της πρώτης κατοικίας.
Για να τελειώνουν τα ψέματα:
- Το 2015 που αναλάβαμε την Κυβέρνηση υπήρχε ο νόμος Κατσέλη που προστάτευε επιτυχημένα την πρώτη κατοικία των μισθωτών και συνταξιούχων,
- Ο νόμος Σταθάκη, της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, επίσης προστάτευε την πρώτη κατοικία και επιπλέον επέκτεινε την προστασία της στους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες,
iii. Το 2019 έληξε η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων στον νόμο Κατσέλη, όπως τροποποιήθηκε από τον Νόμο Σταθάκη, αλλά δεν έληξε η προστασία της πρώτης κατοικίας. Γι’ αυτό και οι Νόμοι “Κατσέλη – Σταθάκη” ενοχοποιήθηκαν από τους “θεσμούς” και τους εγχώριους υποστηρικτές τους ως εργαλεία “στρατηγικών κακοπληρωτών” και η κατάργησή τους ετέθη ως “προϋπόθεση” για την έξοδο από τα μνημόνια.
- Τον Μάρτιο του 2019 νομοθετήσαμε τον Νόμο 4605, στο πλαίσιο του οποίου καθιερώθηκε η διαδικασία ρύθμισης χρεών με πιστωτικά ιδρύματα για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε, παρά τις αντίθετες απαιτήσεις, εν ενεργεία τις διαδικασίες του Νόμου “Κατσέλη– Σταθάκη”. Θέσπισε ένα μεταβατικό μηχανισμό, σύμφωνα με τον οποίο οι Τράπεζες ήταν υποχρεωμένες και δικαστικώς, να ρυθμίσουν τα δάνεια επί ακινήτων πρώτης κατοικίας.
- Τον Νόμο αυτό μάλιστα, τον παράτεινε η Κυβέρνηση της ΝΔ, μέχρι την κατάργηση του από τον νέο πτωχευτικό νόμο 4738/2020 (27/10/2020), ο οποίος καταργεί κάθε προστασία πρώτης κατοικίας. Ο νέος Πτωχευτικός Νόμος της ΝΔ αποκρούστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με Πρόταση Μομφής στον Υπουργό Οικονομικών.
– Τον Ιούλιο του 2020, τον Σεπτέμβριο του 2020 και τον Ιούλιο του 2021 καταθέσαμε τροπολογίες για διεύρυνση των κριτηρίων για την υπαγωγή μεγαλύτερου αριθμού δανειοληπτών, καθώς και παράταση ισχύος του Νόμου, για αναστολή πλειστηριασμών κύριας κατοικίας και για αναστολή πλειστηριασμών που αφορούν ακίνητο που χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του οφειλέτη.
– Όλες οι τροπολογίες μας απορρίφθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ.
– Για τις μεταβιβάσεις δανείων ο νόμος του 2015 προέβλεπε υποχρεωτική πρόταση ρύθμισης από τον πιστωτή προς τον πολίτη πριν από οποιαδήποτε πράξη εκτέλεσης, ενώ επίσης προέβλεπε πλήρη φορολόγηση όλων των πράξεων των funds.
– Η ΝΔ επέλεξε να συνδέσει τον “Ηρακλή” με το νόμο του 2003 που δεν θέτει καμία τέτοια δικλείδα ασφαλείας.
– Σχετικά με τον “Ηρακλή”, που θα έδινε δήθεν λύση στο πρόβλημα των κόκκινων δανείων, υπάρχει ο κίνδυνος να γυρίσει μπούμερανγκ στο δημόσιο χρέος, διότι η Eurostat εξετάζει το ενδεχόμενο να εγγράψει τις εγγυήσεις στο δημόσιο χρέος αυξάνοντάς το έως και 18,7 δισ. Ευρώ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία προτείνει
– Συνολικό και συνεκτικό πλαίσιο ρύθμισης του ιδιωτικού χρέους. Το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ βασίζεται στους εξής άξονες:
- Ρύθμιση του χρέους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία που δημιουργήθηκε από την έναρξη της πανδημίας και μετά σε 120 δόσεις με πρόβλεψη για κούρεμα και μέρους της βασικής οφειλής.
- Μόνιμο ολιστικό πλαίσιο διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους με λειτουργία αυτοματοποιημένης πλατφόρμας, η οποία θα ρυθμίζει το σύνολο του χρέους του πολίτη και θα παράγει ρυθμίσεις δεσμευτικές για τους πιστωτές, και για τις τράπεζες και για τα funds.
iii. Δυνατότητα προσφυγής στο δικαστήριο από τον οφειλέτη σε περίπτωση που δεν τον καλύπτει η πρόταση ρύθμισης από την πλατφόρμα.
iv. Πλήρης προστασία της πρώτης κατοικίας για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.