Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2022, 12:00

Η τοποθέτηση του Γιώργου Νίτσα για το θέμα του λιμανιού και της παράκτιας ζώνης

Θα ήθελα να αναφερθώ στη βασική αρχή της “Ανάπτυξης Τώρα” για το λιμάνι της Πρέβεζας και το παράλιο μέτωπο της πόλης και θα κάνω και μια αναφορά για όλο το παράκτιο μέτωπο του δήμου μας.

Ζητάμε την ισόρροπη ανάπτυξη των τριών χρήσεων σε συνδυασμό με την αναπτυξιακή προοπτική του λιμένα.

Σε αυτή μας τη θέση που είναι διαχρονικά θέση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας θα παραμείνουμε αδιαπραγμάτευτοι.

Κατ’ αρχάς θα ήθελα να επισημάνω ότι βρισκόμαστε σήμερα εδώ όχι επειδή όντως είναι εξαιρετικά σημαντικό να συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις για το μέλλον του λιμένα και την ανάπτυξη της πόλης και του δήμου μας μέσω της θαλάσσιας δραστηριότητας.

Βρισκόμαστε εδώ σήμερα λόγω της πολιτικής ολιγωρίας του Δημάρχου Πρέβεζας Νίκου Γεωργάκου, που τυγχάνει να είναι και Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Η δημοτική αρχή και ο κ. Γεωργάκος άλλα λέει  στους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα και άλλα στους επενδυτές της  μαρίνας.

Μια μικρή αναφορά και αν θέλει ας μας ενημερώσει,  εδώ και ένα χρόνο περίπου έχει ανακοινώσει ότι θα παραδώσει τη θέση του στον κ. Κουμπή.

Αλήθεια γιατί δεν το κάνει;

Ο κ. Γεωργάκος καλλιέργησε ένα κλίμα μυστικοπάθειας, ένα κλίμα συζητήσεων πίσω από κλειστές πόρτες και επέμεινε πεισματικά να μη συζητά το θέμα εδώ και ένα χρόνο.

Μπορεί άραγε να μας δώσει πειστικές απαντήσεις γι’ αυτό;

Άφησε να εννοηθεί ότι κάτι ετοιμάζει, κάτι σχεδιάζει, προκαλώντας αντιδράσεις από τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα που συνεχώς τον άκουγαν να δεσμεύεται και τελικά δεν υλοποιούσε καμία του δέσμευση.

Αποκορύφωμα όλων αυτών ήταν η συνέντευξή του στην εφημερίδα “Παραπολιτικά”, που εξήγγειλε 2η Μαρίνα κοντά στο ιστορικό κέντρο της Πρέβεζας, ενώ δεν έχει καταλήξει ακόμη η τροποποίηση του MasterPlan. Ήταν Ιούλιος του 2021 και δεσμευόταν ότι είναι έτοιμη η τροποποίηση.

΄Είμαστε στον Οκτώβριο του 2022 και ακόμη συζητάμε.

Εξήγγειλε ότι θα “ανοίξει την κρουαζιέρα” στην Πρέβεζα από το 2022, όταν καν δεν έχει καθοριστεί η θέση της στο MasterPlan.

Μιλάμε για απίθανα πράγματα.

Είπε ότι θα κάνει στην Πρέβεζα σταθμό υδροπλάνων, όταν ακόμη κι αυτό είναι υπό συζήτηση για το που θα χωροθετηθεί το υδατοδρόμιο.

Και όχι μόνον αυτό.

Έδωσε επιπλέον στη ΔΕΠΑΝ την αρμοδιότητα να κανονίσει εκείνη πως θα υλοποιηθούν οι μελέτες που χρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα “Φιλόδημος”.

Μέσα σε όλα τα παραπάνω, ήρθε η αντιδημοκρατική εκτροπή του νόμου Θεοδωρικάκου, που άφησε το 78% των ψήφων των Πρεβεζάνων να εκπροσωπείται με μόλις έναν σύμβουλο της αντιπολίτευσης στο Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ενώ το 22% εκπροσωπείται με 5!

Ο κ. Γεωργάκος προκαλούσε συνεχώς και με πολλούς τρόπους και οδήγησε στην καλλιέργεια ενός συγκρουσιακού κλίματος για το λιμάνι!

Ενώ αυτό που χρειαζόμαστε είναι συνεργασίες, διαβούλευση, διαφάνεια. Αυτά πρεσβεύει η “Ανάπτυξη Τώρα”  προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε και θα πρέπει να κινηθούμε.. όλοι μαζί.

Για το αλιευτικό κομμάτι

Για το αλιευτικό κομμάτι υπάρχει σε εξέλιξη ένα έργο αναβάθμισής του, μέσω της ΕΤΑΝΑΜ.

Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο δεν φτάνει αυτό.

Ως παράταξη είχαμε θέσει το θέμα των τελών των ερασιτεχνών αλιέων.

Ζητήσαμε μεγαλύτερα ανταποδοτικά που δυστυχώς δεν τα βλέπουμε..

Πρέπει να διαμορφώσουμε πολιτικές και στρατηγική για τους αλιείς.

Να αναζητήσουμε χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση της τοπικής αλιείας.

Να ψάξουμε δυνατότητες ανάπτυξης αλιευτικού τουρισμού με σεβασμό στο περιβάλλον.

Να αναδείξουμε την ιστορία της αλιείας στον τόπο μας ίσως και με κάποιο μουσείο.

Τέτοια οραματικά πράγματα για την Πρέβεζα πρέπει να δούμε.

Για το εμπορικό κομμάτι.

Το εμπορικό λιμάνι της Πρέβεζας είναι εθνικής σημασίας και αποφέρει έσοδα στο Κράτος στον δήμο και την τοπική κοινωνία.

Δεκάδες οικογένειες βγάζουν τα προς το ζην και πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι δραστηριοποιούνται. Πάει και τέλειωσε. Δεν μπορεί να λέμε να πάει εδώ, να πάει εκεί να πάει πιο πέρα. Τόσα χρόνια μόνο λόγια.

Κατά συνέπεια δεν συζητάμε καν για συρρίκνωσή του, αλλά αντιθέτως συζητάμε για ανάπτυξή του!

Επίσης η επαφή με τους επιχειρηματίες που το χρησιμοποιούν, όπως και διερεύνηση δυνατοτήτων δικτύου logistics στην περιοχή μας θα πρέπει να είναι σε πρώτο πλάνο. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούν οι άνθρωποι του λιμανιού συνεχώς ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο λειτουργεί πίσω από την πλάτη τους. Δυστυχώς για την βελτίωση του δρόμου λιμάνι – ΒΙΠΕ κανένα ενδιαφέρον.  Αφήσατε σε “τρίτο” την αρμοδιότητα της μελέτης για το vacuvator, που είναι απαραίτητο για να λύσει το πρόβλημα της σκόνης που όντως είναι υπαρκτό στη λειτουργία του εμπορικού λιμένα.

Έφυγε δηλαδή από τα χέρια του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου αυτή η αρμοδιότητα.

Για το τουριστικό κομμάτι.

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο απέναντι στον επενδυτή του Τουριστικού Λιμένα θα πρέπει να έχει μία βασική αρχή.

Την τήρηση των συμβάσεων και της νομιμότητας.

Αυτή η αρχή θα πρέπει να είναι απαρέγκλιτη.

Όπως θα πρέπει να πω το εξής.

Ο Δήμος και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ούτε “εχθροί” είναι με τον επενδυτή, ούτε ξένοι. Από πότε έχουμε γίνει “εχθροί” με τους επιχειρηματίες της πόλης;

Έχουμε πει ότι τους θέλουμε συνεργάτες μας, Όλους τους επαγγελματίες του τόπου μας τους θέλουμε συνεργάτες.

Πόσο μάλλον έναν επενδυτή, οι τους επενδυτές  που ενοικιάζουν τις εγκαταστάσεις τις δικές μας, που είναι και συνδημότες μας.

Να βάλουμε κάτω όλα τα θέματα και να τα ξεκαθαρίσουμε:

Για τον οικίσκο, για τις μετοχές που είχαμε και πλέον δεν έχουμε στην εταιρεία.

Και να χαράξουμε και πολιτικές τουρισμού και θαλάσσιου τουρισμού για το καλό της πόλης. Με διαφάνεια και διαβούλευση, χωρίς αιφνιδιασμούς προς καμία κατεύθυνση.

Έχετε καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τον επενδυτή κε Δήμαρχε;

Και αν ναι τι έχετε πει;

Μπορείτε να μας ενημερώσετε για όλα τα παραπάνω θέματα;

Επίσης υπάρχουν και άλλα ζητήματα.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία στρατηγική για το Βαθύ, που έχει τεράστιες δυνατότητες. Επίσης  για το κόσμημα της Κυανής Ακτής.

Πως σκοπεύει να βελτιώσει τις δύο αυτές περιοχές η δημοτική αρχή; Πως σκοπεύει να ενώσει από άκρη σε άκρη τον παράκτιο ιστό Βαθύ – λιμάνι- Κυανή -Παντοκράτορας;

Έχει κάποιον σχεδιασμό και αν ναι ποιος είναι αυτός;

Ο δήμος μας όμως φτάνει παράκτια μέχρι τον Βράχο. Είδαμε την μεγάλη υπεραξία που μας έδωσε η μαρίνα, ας είναι οδηγός μας να σχεδιάσουμε νέες μαρίνες σε όλα τα παραθαλάσσια χωριά μας.

Στον Παντοκράτορα, στον Μύτικα, στην Καστροσυκιά, στην Λυγιά και στον Βράχο. Ας συζητήσουμε από σήμερα την αξιοποίηση όλο του παράκτιου μετώπου.

Για φανταστείτε το αυτό.

Έτσι εμείς οραματιζόμαστε τον τόπο μας.

Υπάρχει και το ζήτημα των διαβρώσεων όπως στην Κυανή Ακτή, το ψαθάκι και άλλες περιοχές.

Πρέπει να βρούμε λύσεις και για αυτά τα θέματα.

Αναφορικά με την απόφαση που θα πάρουμε θα προτείνουμε κάτι άλλο. Βλέποντας την συζήτηση μέχρι τώρα, πιστεύουμε ότι μπορούμε να πάμε σε μια ενιαία πρόταση για αυτό θα μιλήσουμε και με τις υπόλοιπες παρατάξεις για να πάμε με  μια πρόταση για το καλό του τόπου.

Σας ευχαριστώ”.


Ακολουθήστε το onprevezanews.gr στο Facebook και στο Instagram

Διαβάστε πρώτοι τις ειδήσεις στο Google News


 

Προηγούμενο Άρθρο

Τη Δευτέρα ξεκινούν οι αιτήσεις για επιχορήγηση νεανικής επιχειρηματικότητας 14.800 ευρώ

Επόμενο Άρθρο

Σ.Κ Νικόπολη: ”Χτίζει το αύριο του Πρεβεζάνικου μπάσκετ” (βίντεο)

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...