Την δική του απάντηση δίνει ο πρόεδρος της Καμαρίνας Θεόδωρος Δράκος στις κατηγορίες που του αποδίδουν στελέχη του Κ.Κ.Ε για δύο γεγονότα.
Δείτε την απάντησή του όπως δημοσίευσε στην σελίδα της Κοινότητας Καμαρίνας:
Τὴν Παρασκευὴ 12/3/2021 κλιμάκιο τοῦ ΚΚΕ ἐπισκέφθηκε τὴν Καμαρίνα καὶ μοίρασε προκήρυξη μὲ τὴν ὁποία μὲ κατηγοροῦσε γιὰ τὸ μνημόσυνο ποὺ ἐτελέσθη στὸ μνημεῖο στὸ Τέρμα Κρυοπηγῆς καὶ γιὰ τὴν πρόσκληση τοῦ Εὒρυτου.
Ὂφείλω λοιπὸν νὰ διευκρινήσω τὰ ἑξῆς.
ΤΙΜΩ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΣ !
Ὡς ἐκ τούτου καὶ τὴν δράση τῶν ἀνδρῶν τοῦ ΕΑΜ-ΕΛΑΣ ἐναντίον τῶν κατακτητῶν, κατὰ τὴν διάρκεια τῆς κατοχῆς τῆς πατρίδος μας.
Ὅμως δὲν πρέπει νὰ κρύβουμε κάτω ἀπό τὸ χαλί τὰ λάθη πού ἔγιναν ἐκείνη τὴν περίοδο ἐκατέρωθεν. Πρέπει νὰ τὰ ἀναδεικνύουμε γιὰ νὰ μὴν τὰ ἐπαναλάβουμε.
Στὸ πλαίσιο αὐτῆς τῆς λογικῆς ἔγινε ἡ ἐπιδιόρθωση τοῦ μνημείου καὶ τελέσθηκε ὲπιμνημόσυνη δέηση εἰς μνήμη τῶν ἐκτελεσθέντων. Μακριά ἀπό μίσος καὶ ρεβανσισμό. Ἐξάλλου καὶ ἡ εἰκόνα τοῦ μνημείου τὸ ἀποδεικνύει. Φέρει τὸ περιστέρι τῆς εἰρήνης καὶ τὴν φράση «λαὸς ποὺ ξεχνᾶ τὴν ἱστορία του εἶναι καταδικασμένος νὰ τὴν ξαναζήσει» καὶ δὲν ἀναφέρει τοὺς ἐκτελεστὲς.
Στὴν τελετὴ κατέθεσαν στεφάνι ἐπίσημοι. Ὅμως στοχοποίηθηκα μόνο ἐγὼ, κἀτι πού θεωρῶ ἰδιαίτερα κολακευτικό για μένα. Στὴν τελετή σημειωτέον συμμετεῖχα ὡς μέλος τοῦ Δικτύου Πολιτῶν Πρεβέζης καὶ δὲν ἐνέπλεξα πουθενὰ τὸν θεσμικό μου ρόλο τοῦ Προέδρου τῆς Κοινότητος Καμαρίνας.
Ὅσον ἀφορᾶ τὴν «παραχάραξη» τῆς ἱστορίας δὲν θὰ ἐπικαλεστῶ τὴν μαρτυρία ἐπιζῶντος, οὒτε ἀναφορές σὲ βιβλία «δεξιῶν» συγγραφέων ποὺ ὀνοματίζουν τοὺς ἐκτελεστὲς, ἀλλὰ τὴν ἂποψη τοῦ Νομαρχιακοῦ Γραμματέα τοῦ ΕΑΜ, Μιχάλη Ντούσια ὅπως τὴν καταγράφει στὸ βιβλίο του «Ε.Α.Μ. Πρέβεζας καὶ Ε.Λ.Α.Σ. Ζαλόγγου-Σουλίου», Ἀθήνα 1987, σελίς 380:
«Ανεύθυνα άτομα, εκμεταλευόμενα τις διοικητικές δυσκολίες πού είχαν προκύψει συσσωρευτικά μετά τον ερχομό μας στην Πρέβεζα από Λευκάδα, είχαν συλλάβει στο Καναλάκι 7 πρόσωπα, που η μόνη τους ενοχή ήταν ότι είχαν προσχωρήσει στο ΕΔΕΣ. Η εξαφάνιση αυτών των ανθρώπων περιήλθε σε γνώση της Διοίκησης του Συντάγματος στις αρχές του Φλεβάρη 1945. Επιλήθφηκα προσωπικά ο ίδιος για να εντοπίσω τους ΕΝΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΥΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, αλλά η συμφωνία της Βάρκιζας-που ακολούθησε λίγες μέρες αργότερα-δεν μου επέτρεψε να ολοκληρώσω την έρευνά μου.»
Τώρα ἀναφορικῶς με τὸν Εὔρυτο.
Φέτος ἡ πατρίδα μας ἑορτάζει τὰ 200 χρόνια τῆς Ἐθνικῆς μας Παλιγγενεσίας. Στὸ Δῆμο μας τὸ Ζάλογγο εἶναι ἀναμφισβήτητα τὸ σημεῖο ἀναφορᾶς γιὰ αὐτὴν τὴν ἐπέτειο. Κατὰ τὴν ἐπίσκεψη τῆς Προέδρου τῆς Ἐπιτροπῆς «ΕΛΛΑΔΑ 2021» κας Γιάννας Ἀγγελοπούλου πέραν τῶν ἐκδηλώσεων προτείναμε καὶ τὴν ἀνέγερση ἀναβατορίου. Μὲ τὴν στἠριξη τοῦ Δήμου προχωρᾶ ἡ ἀποκατάσταση τοῦ ἠλεκτροφωτισμοῦ τοῦ Μνημείου καὶ ἡ ἀντικεραυνική του προστασία. Ἔχουμε προτείνει τὴν ἀναβάθμιση τῶν Ζαλογγείων καὶ δρομολογήσει διάφορες ἐκδηλώσεις και μία ἡμερίδα γιὰ τὸ Ζάλογγο μὲ ἐπιφανεῖς προσωπικότητες.
Στὸ πλαίσιο αὐτὸ καὶ θέλοντας νὰ δώσω ἓνα ἑορταστικό «χρῶμα» στὸ χωριό κάλεσα τὸν Εὒρυτο, τὸν ὁποῖο βρῆκα μέσω διαδικτύου, νὰ ζωγραφίσει τὸν χορό τοῦ Ζαλόγγου σὲ ἰδιωτικὸ τοῖχο.
Λίγες μέρες ἀργότερα ἱστοσελίδα τοῦ «ἀντιεξουσιαστικοῦ»χώρου τὸν στοχοποίησε κατηγορώντας τον ὡς ρατσιστή, φασίστα κτλ. προβάλλοντας κάποια γκράφιτι τὰ ὁποῖα ἰσχυρίζεται ὃτι εἶναι ἒργα του.
Ὁ ἴδιος προέβη στὴν ἑξῆς διάψευση :
«Αναλαμβάνω την ευθύνη όσων έργων έχω υπογράψει με την χαρακτηριστική μου υπογραφή και έχω αναρτήσει στον προσωπικό μου λογαριασμό. Διαχωρίζω την θέση μου από ό,τι άλλο κυκλοφορεῖ στο διαδίκτυο μακριά από την αισθητική και την φιλοσοφία μου, με ακραίες ή βίαιες πολιτικές αναφορές.»
Παρ΄ ὃλα αὐτὰ συνεχίσθηκε ἡ στοχοποίηση ἑνός παιδιοῦ δεκαοκτώ χρονῶν και τὸ ΚΚΕ θεώρησε σκόπιμο νὰ χρησιμοποιήσει ἀπόσπασμα ἀπὸ το δελτίο τύπου ποὺ ἐξέδωσε τὸ Ἐπιμελητήριο Εἰκαστικῶν Τεχνῶν Ἑλλάδος (ΕΕΤΕ) μὲ τίτλο «ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ-ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» στὶς 10 Μαρτίου 1821 ὃπου ἀναφέρει γιὰ τὸν Εὒρυτο: « «καλλιτεχνικός» εκπρόσωπος, επιλεγμένος από τους σχετικούς θεσμούς, είναι αποδεδειγμένα οπαδός της ακροδεξιάς ιδεολογίας, φασιστικών και ναζιστικών συμβόλων»
Ἐρωτῶ τοὺς κυρίους τῆς Τ.Ε. Πρέβεζας τοῦ ΚΚΕ τὸ διάβασαν ὃλο τὸ δελτίο τύπου καὶ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ;
Διότι τὸ δελτίο καταλήγει ὡς ἐξῆς: «Την ίδια ώρα που δημόσιοι λειτουργοί στηρίζουν την αναπαράσταση της ιστορίας του 1821 με εθνικιστικούς και φασιστικούς συμβολισμούς…»
Θεωρεῖ καὶ τὸ ΚΚΕ αὐτὸ ποὺ πιστεύουν οἱ κύριοι τοῦ ΕΕΤΕ, ὃτι ἡ ἀπεικόνηση τῶν ἡρώων τοῦ 1821 εἶναι ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ;
Τέλος θέλω νὰ διαβεβαιώσω τοὺς συγχωριανούς μου ὃτι θὰ συνεχίσω νὰ ἀγωνίζομαι γιὰ τὸ χωριό μου καὶ θὰ παραμείνω ὁ ἲδιος ὅπως μὲ γνωρίζετε καὶ μὲ τιμήσατε μὲ τὴν ψῆφο σας.
Θεόδωρος Κων. Δράκος