Σάββατο 26 Απριλίου 2025 - 23:27

Ελλάδα-Αλβανία σε χρόνο ρεκόρ -Έρχεται ο «Μπλε Διάδρομος» που θα μειώσει τις αποστάσεις

Ο Μπλε Διάδρομος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός για τις χώρες της δυτικής βαλκανικής, καθώς θα διευκολύνει θεαματικά το εμπόριο και θα ενισχύσει τον τουρισμό.

Προ των πυλών φαίνεται ότι βρίσκεται η εκκίνηση των πρώτων εργασιών για την κατασκευή του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά», που μόλις ολοκληρωθεί θα ενταχθεί στους κόλπους του «Μπλε Διαδρόμου», ενός οδικού δικτύου 1.500 χλμ. που θα απλώνεται από την Ιταλία μέχρι την Καλαμάτα.

Ειδικότερα, το έργο του οδικού άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά συμβασιοποιήθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2024, ενώ στα τέλη Μαρτίου εγκρίθηκε η χορήγηση της πρώτης προκαταβολής ύψους 10.581.450 ευρώ, όπως αναφέρεται σε απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, τα 7.558.178 ευρώ αφορούν δαπάνες για τις πρώτες εγκαταστάσεις και άλλα έξοδα εκκίνησης του έργου, ενώ τα υπόλοιπα 3.023.271 ευρώ την προμήθεια υλικών ή μηχανημάτων που πρόκειται να εγκατασταθούν ή να ενσωματωθούν στο έργο.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που υποδηλώνει ότι η έναρξη των εργασιών μετράει πλέον αντίστροφα και το πιθανότερο είναι πως θα γίνει το αργότερο μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Ο νέος οδικός άξονας μήκους 69,5 χλμ., είναι ο δυτικός κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Orient East Med).

Αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα:

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.

Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Στα οφέλη του οδικού άξονα συγκαταλέγεται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η εξοικονόμηση χρόνου και η αντιμετώπιση προβλημάτων προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων.

Παράλληλα, θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό της πόλης.

Επιπλέον, αποτελεί τον σύνδεσμο με την Αλβανία και κατ’ επέκταση με τις άλλες χώρες των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία και Σλοβενία), που είναι αναπτυσσόμενες οικονομίες και πεδίο δραστηριοποίησης των ελληνικών εταιριών, ενώ εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων καθώς και τον κύριο και έντονο όγκο της κυκλοφορίας προς τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα.

«Μπλε Διάδρομος»

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά αποτελεί τμήμα του φαραωνικού οδικού άξονα Αδριατικής-Ιουνίου συνολικού μήκους 1.500 χλμ. Γνωστός και ως «Μπλε Διάδρομος», εκτείνεται κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους, διασχίζοντας τη δυτική ακτή της Βαλκανικής χερσονήσου.

Ειδικότερα, θα περνά από συνολικά 8 χώρες που είναι οι εξής: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία. Αφετηρία του είναι η Τεργέστη της Ιταλίας και μετά την Αλβανία θα συνεχίζει στη χώρα μας μέσω του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά (τμήμα της Ιόνιας Οδού), έχοντας ως τέρμα την Καλαμάτα, περνώντας μεταξύ άλλων μέσω της Ολυμπίας Οδού.

Ο Μπλε Διάδρομος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός για τις χώρες της δυτικής βαλκανικής, καθώς θα διευκολύνει θεαματικά το εμπόριο και θα ενισχύσει τον τουρισμό.

Πηγή: carandmotor.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Απεργός πείνας στο Πετροπουλάκη στη Φιλιππιάδα

Επόμενο Άρθρο

Σημαντική η συμβολή της Τ.Κ. Παπαδατών και του Εκπολιτιστικού Συλλόγου ”Αγ. Κοσμάς” στην αναβίωση του Καγκελάρη (video)

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...