Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου 2024, 17:07

Στροφή στο Μέλλον: Δέσμη προτάσεων για τον τουριστικό τομέα

Ο τουρισμός ήταν ο κλάδος εκείνος που τα τελευταία χρόνια παρουσίαζε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και αποτελούσε την μεγαλύτερη ελπίδα για την περιοχή μας για οικονομική ανάκαμψη. Όμως, στην παρούσα περίοδο είναι ο κλάδος που δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση λόγω της πανδημίας με εξαιρετικά αβέβαιες προβλέψεις.

Είναι κοινή διαπίστωση ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν εφαρμόστηκε ένας κεντρικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη του τουρισμού, παρά μόνο αποσπασματικές (καλοπροαίρετες βέβαια) δράσεις. Η παράταξή μας, για το ιδιαίτερα σοβαρό αυτό θέμα, κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση  (όπως άλλωστε πράττει μέχρι σήμερα σε όλα τα θέματα που απασχολούν το Δήμο), στα πλαίσια του προπαρασκευαστικού σχεδιασμού, που πραγματοποιήθηκε μέσω της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής, στις αρχές του έτους.

Σήμερα όμως απαιτείται ένας νέος Βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός ο οποίος θα έχει άμεσα αποτελέσματα και θα βοηθήσει τον κλάδο να ελαχιστοποιήσει τις απώλειές του.

Ταυτόχρονα απαιτείται και τροποποίηση (του υπάρχοντος???), Μακροπρόθεσμου Στρατηγικού Προγραμματισμού, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα της Πανδημίας, μέσα από μία επεξεργασμένη και στοχευμένη τεχνοκρατική αντίληψη, με δυναμικές παρεμβάσεις οι οποίες θα μπορέσουν να παράξουν αξιοποιήσιμα και ορατά αποτελέσματα ώστε να επανεκκινήσουν τον τουρισμό και την οικονομία και να λειτουργήσουν ως αναπτυξιακό όχημα της περιοχής.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει όλοι οι αρμόδιοι θεσμικοί παράγοντες της περιοχής, ο καθένας μέσα από τις ανάλογες αρμοδιότητες και δυνατότητες που διαθέτει, να εντείνει την πίεση στα κέντρα των αποφάσεων, ώστε να δοθεί λύση στα μεγάλα αναπτυξιακά αγκάθια που ταλανίζουν τον τόπο μας, ενδεικτικά αναφέροντας την άρση της Οδικής απομόνωσης με την ολοκλήρωση της μελέτης και τη δρομολόγηση της κατασκευής της σύνδεσης με την Ιόνια Οδό μέσω Φιλιππιάδας και την ολοκλήρωση του άξονα Άκτιο – Αμβρακία αλλά και την βελτίωση των Υποδομών Υγείας της περιοχής μας με μεγάλο στόχο την κατασκευή Νέου Νοσοκομείου.

Ο Δήμος λοιπόν πρέπει άμεσα να προχωρήσει στον επανασχεδιασμό της προβολής του τουριστικού προϊόντος σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς (Επιμελητήριο, Σύνδεσμο Ξενοδόχων, Εμπορικό Σύλλογο, Σύλλογο Καταστημάτων Εστίασης).

Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να καθοριστεί ένα πλάνο δράσεων και ενεργειών, το οποίο θα υλοποιείται σταδιακά, εναρμονισμένο πάντοτε με τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν και την Κεντρική Πολιτική του ΕΟΤ.

Η παράταξή μας «ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ» προτείνει λοιπόν την διενέργεια δράσεων που θα έχουν ως στόχο την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του τουριστικού προϊόντος της Πρέβεζας σε συνδυασμό με τα αυξημένο επίπεδο ασφαλείας που προσφέρει η περιοχή μας στην δύσκολη σημερινή εποχή.

Ενδεικτικά αναφέρουμε

  1. Tην υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου υπηρεσιών Social media marketing, το οποίο να περιλαμβάνει τα (Facebook. ВКонтакте (Russian facebook ), Instagram, You tube, Twitter ) .
  2. Την ανακατασκευή του PORTAL “DISCOVERPREVEZA.GR”, το οποίο θα αποτελέσει το βασικό πυλώνα εξωστρέφειας και επικοινωνίας με τη διεθνή και εγχώρια κοινότητα, και το οποίο παρά τις συνεχείς επισημάνσεις μας όσον αφορά τον ανασχεδιασμό και εμπλουτισμό του σε περιεχόμενο και γλώσσες, ώστε να διαθέτει ένα σύγχρονο και ελκυστικό εικαστικό περιβάλλον, που θα ακολουθεί τις τρέχουσες τάσεις, τόσο στο σχεδιαστικό, όσο και στο τεχνικό του μέρος, καμία από αυτές δεν έχει υλοποιηθεί.
  3. Να δημιουργηθεί επιτέλους ένα σύγχρονο και επαγγελματικό video το οποίο, σε συνδυασμό με ανάλογα γραφήματα που αποτυπώνουν τα μηδενικά κρούσματα στην περιοχή, να τονίζει μέσα από τα πλάνα το ότι η Πρέβεζα βγαίνει από την καταιγίδα της πανδημίας σχεδόν ανέγγιχτη και ατενίζει με αισιοδοξία την “επόμενη μέρα”.
  4. Να δημιουργηθεί ένα δεύτερο video, στο οποίο πέντε Πρεβεζάνοι, οι οποίοι έχουν πρωταγωνιστήσει σε διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής κι έχουν προβάλει την περιοχή μέσα από τις επιτυχίες και τις διακρίσεις τους, να περιγράφουν με λίγα λόγια την Πρέβεζα, μέσα από τη δική τους ματιά, αναδεικνύοντας τον τόπο και τις ομορφιές του.
  5. Να σχεδιαστούν τόσο μέσα από τα Social Media προωθητικές ενέργειες για την προσέλκυση Θαλάσσιου τουρισμού, να ενταθεί η συνεργασία με τη Μητρόπολη Πρέβεζας για την προώθηση του Θρησκευτικού Τουρισμού, την προβολή των δυνατοτήτων Ιαματικού τουρισμού και την ανάδειξη του ιδιαίτερου γαστρονομικού πλούτου του.
  6. Να δημιουργηθούν ραδιοφωνικά διαφημιστικά spots τα οποία να προβάλλουν την περιοχή μας σε στοχευμένους προορισμούς..
  7. Να εξασφαλιστεί η άνετη και ασφαλής πρόσβαση στις παραλίες της περιοχής, με προσεκτικό και αναλυτικό σχεδιασμό ( μονοδρομήσεις, εξασφάλιση χώρων στάθμευσης, σχέδια εκκένωσης) σε συνδυασμό με τις απαραίτητες ενέργειες καλλωπισμού και διασφάλισης των απαραίτητων συνθηκών καθαριότητας.
  8. Να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των επιθετικών αδέσποτων ζώων ώστε το ζήτημα αυτό να μην δώσει τροφή για ενδεχόμενη δυσφήμηση της περιοχής.

Αυτές βέβαια οι δράσεις (και πολλές άλλες που έχουν καταθέσει οι υπόλοιποι φορείς) απαιτούν την ύπαρξη ενός γενναίου και σαφώς καθορισμένου προϋπολογισμού, το ύψος του οποίου πρέπει να καθοριστεί από τη Δημοτική Αρχή, ώστε να μιλάμε σε ρεαλιστική βάση για την υλοποίηση των ανωτέρω στόχων.

Θεωρούμε επίσης σημαντικό ο Δήμος Πρέβεζας να αναλάβει δράσεις στήριξης των Τοπικών Επιχειρήσεων, μέσω φορολογικών και λοιπών ελαφρύνσεων αλλά και ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων, με δίκαια και διαφανή διαδικασία, τα αποτελέσματα των οποίων όμως δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της περιοχής μας και να υποβαθμίζουν το Δημόσιο χώρο.

Επίσης σε συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς της περιοχής ο Δήμος να συμμετάσχει στην διεκδίκηση ενίσχυσης των Επιχειρήσεων, της εργασίας και των εργαζομένων, οποίες να περιλαμβάνουν προτάσεις:

  • φορολογικών ελαφρύνσεων (Μείωση του ΦΠΑ, μείωση προκαταβολής φόρου εισοδήματος, αναστολή καταβολής των τρεχουσών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, κατάργηση του τέλους διανυκτέρευσης, μείωση των ενοικίων των τουριστικών επιχειρήσεων, με ανάλογη μείωση του ΕΝΦΙΑ των ιδιοκτητών),
  • επιδότησης της εργασίας (επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, με παροχή κινήτρων, για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών από το κράτος και απευθείας ενίσχυση από τον  κρατικό προϋπολογισμό για τις επιχειρήσεις που θα προχωρήσουν σε νέες προσλήψεις),
  • δίχτυ προστασίας ανέργων (πολλές από τις εποχικές επιχειρήσεις δε θα καταφέρουν να λειτουργήσουν φέτος, μεγάλο μέρος των εργαζομένων του τουρισμού, θα μείνει άνεργο, διεύρυνση του ταμείου ανεργίας με ειδική μέριμνα για τους εργαζόμενους στον Τουρισμό με επίδομα ανεργίας για  όλη τη χρονιά, χωρίς όρια ενσήμων),
  • εργαλεία και προτάσεις ρευστότητας για επανεκκίνηση των τουριστικών επιχειρήσεων (η τόνωση της ρευστότητας για την επανεκκίνηση να γίνεται εύκολα με κρατικές εγγυήσεις για δάνεια, με άτοκο κεφάλαιο κίνησης και με γενναίες εκπτώσεις επί των επιτοκίων,  υπό την προϋπόθεση να μην υπάρξουν απολύσεις εργαζομένων, δημιουργία αναπτυξιακού ταμείου τουριστικών επιχειρήσεων),
  • στήριξης του εγχώριου τουρισμού (διεύρυνση προγραμμάτων Κοινωνικού Τουρισμού για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, έμφαση να δοθεί σε προγράμματα νεολαίας σε ηλικίες μέχρι 30 ετών με στόχο τη στήριξη μικρότερων τουριστικών επιχειρήσεων και ενίσχυση εναλλακτικών προορισμών )
  • Ανάπτυξης νέων επενδυτικών εργαλείων (κατάρτιση νέου αναπτυξιακού νόμου και η χρηματοδότηση νέων επενδυτικών προγραμμάτων, με στοχευμένη κατανομή πόρων στον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, αξιοποίηση άμεσα, αδιάθετων πόρων ΕΣΠΑ που αφορούν τον τουρισμό, με δυνατότητα επιλέξιμων δαπανών κατασκευών, τεχνολογίας και υπηρεσιών, για όλα τα μεγέθη επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου, ολοκλήρωση άμεσα εκκρεμοτήτων τελικού ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων προηγούμενων νόμων).

Ολοκληρώνοντας τη δέσμη των προτάσεών μας για τον τουριστικό τομέα οφείλουμε να επισημάνουμε ότι Πρωταρχικός στόχος παραμένει η συνέχιση της προστασίας και της διασφάλισης της δημόσιας υγείας με πιστή εφαρμογή των μέτρων σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες ώστε να συνεχίσουμε να μπορούμε να κάνουμε σχεδιασμούς για την ζωή και την οικονομία μας.

Προηγούμενο Άρθρο

Οι προτάσεις του Γιώργου Νίτσα για τον τουρισμό

Επόμενο Άρθρο

Η Πρέβεζα στην ΕΡΤ 1 και στο ΒΕΡΓΙΝΑ TV (VIDEO)

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...