Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 8:38

Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Ν.Πρέβεζας “άνθρακες ο θησαυρός” για την προμήθεια ψηφιακού εξοπλισμού (laptops, tablets κλπ)

Στο άρθρο 27 που προβλέπει το ζήτημα της προμήθειας ψηφιακού εξοπλισμού από τις Σχολικές Επιτροπές για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αποδεικνύεται «άνθρακες ο θησαυρός» της επικοινωνιακής προσπάθειας καλλιέργειας κλίματος ευφορίας στην κοινωνία, εκ μέρους της κυβέρνησης, με την προσδοκία διανομής laptop/tablets σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς, ώστε να αρθούν οι μεγάλες ανισότητες που αφορούν τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Μετά την παλινωδία των ανακοινοποιήσεων και των αλληλοαναιρούμενων εγγράφων προς τα σχολεία, σχετικά με το πώς και το πόσα laptop/tablets θα διανέμονταν, η κυβέρνηση πέταξε το μπαλάκι στις Σχολικές Επιτροπές των Δήμων που θα πρέπει κατόπιν «αιτιολογημένου» αιτήματος προσδιορισμού των αναγκών από τους Διευθυντές-τριες των σχολείων να αξιοποιήσουν «αδιάθετες» πιστώσεις που προκύπτουν από την αναστολή λειτουργίας των σχολείων για την αγορά τους.

Με ξένα κόλλυβα μνημόσυνο δηλαδή και δίχως καμία βούληση για έκτακτη κεντρική επιχορήγηση αλλά με έκτακτα κονδύλια από Δήμους ή Περιφέρειες προς τις Σχολικές Επιτροπές μόνο στην περίπτωση που δεν επαρκούν τα χρήματα που θα έπρεπε να δοθούν στα σχολεία για τις λειτουργικές τους ανάγκες και, πλέον, εξαφανίζονται. Η μόνη βεβαιότητα είναι ότι τα χρήματα που θα διατεθούν από πιστώσεις για λειτουργικές δαπάνες δεν θα επαρκούν στη συνέχεια για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των σχολικών μονάδων.

Στη λογική αυτή ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πρέβεζας απέστειλε έγγραφο με αρ. πρωτ. 29/15.4.2020 προς τους Δ/ντες-τριες των σχολικών μονάδων Α/θμιας Εκπ/σης της αρμοδιότητάς του. Σχετικά με το προαναφερόμενο έγγραφο το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Πρέβεζας επισημαίνει τα εξής:

Ήδη τα χρήματα που δίδονται από τη Σχολική Επιτροπή προς τις σχολικές μονάδες είναι πενιχρά, αφού μόλις που αρκούν –ορισμένες φορές μάλιστα δεν αρκούν- για να καλύψουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ενώ εδώ και χρόνια τα έσοδα από τη σχολική περιουσία δεν αποδίδονται προκειμένου να καλύψουν ανάγκες των σχολείων, σύμφωνα και με τη σχετική νομοθεσία.

Τα τρέχοντα έξοδα δεν έχουν πάψει να υφίστανται ακόμα και κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω της πανδημίας, αλλά και με την επιστροφή των μαθητών κι εκπαιδευτικών στα καθήκοντά τους, όταν κι όποτε γίνει αυτό, οι ανάγκες για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών θα είναι ίσως μεγαλύτερες.

Οι συνάδελφοι Διευθυντές-τριες των σχολικών μονάδων με την καθημερινή παρουσία τους στα σχολεία στηρίζοντας έμπρακτα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη), χωρίς την ύπαρξη συγκεκριμένων θεσμοθετημένων κριτηρίων από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή τη Σχολική Επιτροπή, εκφράζουν εύλογη ανησυχία, αφού υπάρχει κίνδυνος μη ορθολογικής προμήθειας και διανομής του σχετικού ψηφιακού εξοπλισμού για τους μαθητές των σχολείων τους.

Ο ψηφιακός εξοπλισμός που θα αγοραστεί από τη Σχολική Επιτροπή οφείλει να πληροί συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες θα καταστήσουν τις ηλεκτρονικές συσκευές λειτουργικές, ώστε να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητικού δυναμικού για την απρόσκοπτη διεκπεραίωση της τηλεκπαίδευσης στο Δήμο μας.

Κάλυψη των αναγκών υλοποίησης της εξ αποστάσεως διδασκαλίας από έκτακτες επιχορηγήσεις των Δήμων, της Περιφέρειας αλλά και της Κεντρικής Κυβέρνησης.

Καθορισμός σαφών κριτηρίων και διαδικασιών για την προμήθεια και διανομή του υλικού που θα τηρούνται από όλους και θα διασφαλίζουν ότι η διανομή του υλικού θα γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ότι δεν θα γίνουν οι Διευθυντές-τριες και οι εκπαιδευτικοί «σάκος του μποξ» για την εκτόνωση των παραπόνων.

Προηγούμενο Άρθρο

Επιστροφή στην κανονικότητα – Από 4 Μαίου ανοίγουν τα κομμωτήρια-κουρεία και μικρά εμπορικά (βίντεο)

Επόμενο Άρθρο

Μιχάλης Κατρίνης: Να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση εάν θα μας οδηγήσει σε νέο μνημόνιο. Η πολιτική της δημιουργεί νέους «προνομιούχους» και «μη προνομιούχους».

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...