Ο κλάδος των εστιατορίων έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, οδηγούμενος από την πρόοδο της τεχνολογίας και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Ένας τομέας που έχει δει αξιοσημείωτη βελτίωση είναι το σύστημα παραγγελιών, το οποίο είναι απαραίτητο για τη διαχείριση του αποθέματος, την επεξεργασία των παραγγελιών και την αποτελεσματική εξυπηρέτηση. Η ενσωμάτωση ενός συστήματος παραγγελιoλειψίας για εστιατόρια με λειτουργίες αποθήκης, μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών, να μειώσει το κόστος και να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών.
Τα συστήματα POS μπορούν να διαχειριστούν και να παρακολουθούν εύκολα τις συναλλαγές με τους πελάτες και να ενημερώνουν το απόθεμα της αποθήκης σε πραγματικό χρόνο. Τα σύγχρονα συστήματα έχουν ενσωματώσει νέες λειτουργίες, πέρα από τις καθιερωμένες. Συνεργάζονται και με άλλες βοηθητικές εφαρμογές, παρέχοντας ολοκληρωμένες δυνατότητες οικονομικής διαχείρισης. Επίσης, ενσωματώνουν λειτουργίες CRM για την διαχείριση των πελατών. Επιπλέον, μπορούν και στέλνουν διαφημιστικά μηνύματα με διάφορους τρόπους σε στοχευμένους πελάτες, κρατώντας έτσι ζωντανό το ενδιαφέρον τους για την επιχείρηση.
Αυτά τα συστήματα επιτρέπουν στους πελάτες να κάνουν παραγγελίες μέσω της ιστοσελίδας του εστιατορίου ή κάποιας εφαρμογής για κινητά. Τα τελευταία χρόνια, η ηλεκτρονική παραγγελία έχει γίνει αρκετά εύκολη διαδικασία, ακόμα και για άτομα που ήταν δύσπιστα για την αποτελεσματικότητα της. Επιπλέον, τα μέτρα της πανδημίας βοήθησαν σε αυτό γιατί πολλοί αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε λύσεις του διαδικτύου.
Το IMS στα εστιατόρια παρακολουθεί τη χρήση των συστατικών, τα επίπεδα αποθεμάτων και στο να μην υπάρχει έλλειψη στην αποθήκη. Αυτά τα συστήματα είναι ζωτικής σημασίας για την ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων, την πρόληψη των αποθεμάτων και τη διασφάλιση ότι τα υλικά θα είναι πάντα φρέσκα.
Τα συστήματα παραγγελιοληψίας βοηθούν στη διαχείριση των κρατήσεων και την εύκολη διαθεσιμότητα και ανάθεση των τραπεζιών, βελτιστοποιώντας την επισκεψιμότητα των πελατών και μειώνοντας τους χρόνους αναμονής. Η ενσωμάτωση της διαχείρισης τραπεζιών με τα συστήματα παραγγελιών διασφαλίζει ότι το προσωπικό θα είναι σωστά συντονισμένο και το σέρβις γρήγορο και αποτελεσματικό βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση της επιχείρησης.
Τα συστήματα CRM συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα πελατών βοηθώντας τα εστιατόρια να εξατομικεύουν τις υπηρεσίες τους, να οργανώνουν καλύτερο μάρκετινγκ και να βελτιώνουν την αφοσίωση των πελατών. Επίσης, μπορούν να προτείνουν σε συγκεκριμένους πελάτες γεύματα που είναι κατάλληλα εναρμονισμένα στις δικές τους προτιμήσεις.
Όταν το POS και το IMS ενσωματώνονται με συστήματα διαχείρισης αποθήκης (WMS), τα επίπεδα αποθέματος ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο. Αυτός ο συγχρονισμός βοηθά τα εστιατόρια να παρακολουθούν τη χρήση των συστατικών τους, ειδοποιώντας τα να τα παραγγείλουν ξανά πριν εξαντληθούν. Τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο διασφαλίζουν ότι η αποθήκη μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα στις ανάγκες ανεφοδιασμού.
Τα αυτοματοποιημένα συστήματα αναπλήρωσης μπορούν να ρυθμιστούν με βάση τα δεδομένα πωλήσεων και τα επίπεδα αποθέματος. Όταν το απόθεμα ενός συγκεκριμένου συστατικού πέσει κάτω από ένα καθορισμένο όριο, το σύστημα δημιουργεί αυτόματα μια εντολή παραγγελίας από τον προμηθευτή. Αυτός ο αυτοματισμός μειώνει τα σφάλματα παραγγελιών και επιτρέπει στο προσωπικό του εστιατορίου να εστιάσει περισσότερο στην εξυπηρέτηση πελατών.
Ο σερβιτόρος μόλις στείλει την παραγγελία, αμέσως γίνεται έλεγχος στην αποθήκη για τα υλικά, διασφαλίζοντας ότι η παραγγελία θα εκτελεστεί κανονικά και θα παραδοθεί εγκαίρως στον πελάτη. Αυτή η διαδικασία έχει εξαιρετική σημασία, ειδικά όταν υπάρχει αρκετός φόρτος εργασίας και οι παραγγελίες είναι πολλές, τόσο στο κατάστημα όσο και στην διαδικτυακή πλατφόρμα.