Καθημερινά θα είναι ανοιχτά τα σούπερ μάρκετ από τις 08:00 π.μ έως 21:00 μ.μ. τις μέρες των εορτών. Μάλιστα, σημειώνεται πως τα σούπερ μάρκετ λειτουργούν με τη μέθοδο του click away και φυσικά με την υπηρεσία delivery. Σημειώνεται πως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, οι λεγόμενες υπεραγορές, μπορούν να πωλούν και παιχνίδια με τη μέθοδο του click away.

Ανοιχτά θα παραμείνουν τα σούπερ μάρκετ και την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου. Φυσικά, κάθε σούπερ μάρκετ μπορεί να αποφασίσει μόνο του το ωράριο λειτουργίας ενώ τα καταστήματα λιανικής θα είναι ανοιχτά από τις 11:00 έως τις 20:00. Κάποια σούπερ μάρκετ αναμένεται να ανοίξουν, τις πόρτες τους για το καταναλωτικό κοινό στις 9:00π.μ. και να παραμείνουν ανοιχτά έως τις 19:00 ενώ άλλα από τις 11:00 έως τις 20:00.

Ωστόσο, όσοι θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους καλό θα ήταν να ενημερωθούν για το σούπερ μάρκετ της αρεσκείας τους μέσω των επίσημων ιστοσελίδων των επιχειρήσεων.

Το ωράριο των σούπερ μάρκετ τις παραμονές των γιορτών:

  • Παραμονή Χριστουγέννων 24/12 – 08:00 πμ – 21:00 μμ
  • Παραμονή Πρωτοχρονιάς 31/12 – 08:00 πμ – 20:00 μμ

Υπενθυμίζεται πως ο κωδικός μετάβασης στο σούπερ μάρκετ αλλά και για παραλαβή αγορών μέσω click away είναι το 2.

To click away έφερε τα ανοιχτά καταστήματα

Ανοιχτά πλέον θα είναι τα καταστήματα τις Κυριακές για όσες επιχειρήσεις λειτουργούν με το μέτρο «παράδοσης εκτός», δηλαδή το click away, σύμφωνα με τη διάταξη που συμπεριελήφθη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας και ψηφίστηκε χθες στη Βουλή. Βάσει της νομοθετικής ρύθμισης στον νόμο που ήδη ισχύει, για τις εξαιρέσεις από την κυριακάτικη αργία, προστίθενται οι φαρμακαποθήκες, ενώ παρέχεται η δυνατότητα παράδοσης αγαθών στους καταναλωτές που έχουν κάνει τηλεφωνικές παραγγελίες εξ αποστάσεως και από τα εμπορικά καταστήματα λιανικής.

Από το υπουργείο Ανάπτυξης διευκρινίζεται πως η ρύθμιση της κυριακάτικης παράδοσης είναι αναγκαία τώρα που έχει υιοθετηθεί η πώληση με click away στο λιανεμπόριο και η δυνατότητα για παράδοση την Κυριακή βοηθά στη μείωση της κοινωνικής κινητικότητας, που είναι το ζητούμενο από τους ειδικούς.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης ξεκαθάρισε, μιλώντας στη Βουλή, πως αυτές οι ρυθμίσεις ισχύουν μόνο για την περίοδο της πανδημίας. Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην παρέμβασή του την Ολομέλεια, αναφέρθηκε και στις υπόλοιπες διατάξεις του υπουργείου του στο πολυνομοσχέδιο, λέγοντας πως με άλλη διάταξη επιλύουμε και μια διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στα καταστήματα που λειτουργούν με δικαιόχρηση σε σχέση με τις μητρικές εταιρείες.

Στα συμβόλαια δικαιόχρησης, είπε ο υπουργός, διαπιστώσαμε πως υπήρχε πρόβλεψη όπου αναφέρει ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις μπορεί να γίνονται μόνο από την μητρική εταιρεία και όχι από τις franchise επιχειρήσεις. Αυτό, είπε ο υπουργός, τώρα με το click away δεν είναι δίκαιο να ισχύει.

Το υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμά ότι «ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων, ενώ από το σύνολο των παραγγελιών που δέχονται και εκτελούν οι επιχειρήσεις, η επιλογή των καταναλωτών με τη μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away) αγγίζει το 70%».

Σε πρόσφατη έρευνα, στην Περιφέρεια Αττικής, κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας με click away, δείχνει πως 3 στους 10 καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στη νέα μέθοδο πώλησης, άλλοι 3 στους 10 σκέφτονται να ανταποκριθούν, ενώ οι 4 στους 10 δεν το προτιμούν, ενώ συνολικά ο φετινός εορταστικός τζίρος αναμένεται να κυμανθεί στο 35-40% του περσινού να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Από την πλευρά τους οι έμποροι μιλούν για μια περίπλοκη διαδικασία, ενώ οι μικρές επιχειρήσεις κάνουν λόγο για μηδενικό τζίρο μέσω της νέα μεθόδου.

Πηγή:.flash.gr