Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024, 22:31

Ο “Μπλέ Διάδρομος” και η ουσιαστική διεκδίκηση που θα οδηγήσει στην πραγματική Ιόνια Οδό! του Αντώνη Μπέζα

Η χάραξη του «Μπλε Διαδρόμου» παρότι έρχεται από το παρελθόν αναπαράγεται τις τελευταίες ώρες με μεγάλη ταχύτητα και με πλήθος διαμαρτυριών επειδή ο συγκεκριμένος άξονας περνά από τα Γιάννινα και την Άρτα και όχι από τη Θεσπρωτία και την Πρέβεζα.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο «Μπλε Διάδρομος» σε επίπεδο σχεδιασμού, στην Ελλάδα περιλαμβάνει την υφιστάμενη Ιόνια Οδό και τον οδικό άξονα Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα- Καλαμάτα. Περιλαμβάνει δηλαδή έργα ήδη κατασκευασμένα ή υπό κατασκευή όπως κατα κανόνα συμβαίνει και στις υπόλοιπες χώρες απο τις οποίες διέρχεται.

Η πραγματικότητα ακόμη είναι ότι η συγκεκριμένη χάραξη της Ιονίας Οδού, απο την ενδοχώρα της Ηπείρου και όχι στην κατεύθυνση Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα- Άκτιο, οριστικοποιήθηκε απο την κυβέρνηση Σημίτη 2000-2004 με υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ τον Κώστα Λαλιώτη, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις πολλών απο εμάς που βρισκόμασταν τότε στα έδρανα της αντιπολίτευσης στο Κοινοβούλιο.

Το βασικό επιχείρημα της τότε κυβέρνησης ήταν ότι το μεγάλο αστικό κέντρο των Ιωαννίνων μπορεί να “τραβήξει”, σε συνδυασμό με τη δίοδο της Κακαβιάς, περισσότερες κινήσεις και με τον τρόπο αυτό τα έσοδα απο την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου, που θα κατασκευάζονταν με σύμβαση παραχώρησης, θα ήταν περισσότερα για τον μελλοντικό παραχωρησιούχο.

Αυτά όμως έγιναν, είναι παρελθόν και δεν αλλάζουν. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ένας “ενδοηπειρωτικός πόλεμος” δεν πρόκειται προφανώς να προσθέσει τίποτα, ούτε να αλλάξει κάτι.Το αντίθετο, θα “αναλώσουμε” δυνάμεις και θα “χάσουμε” τη δυναμική μιας ουσιαστικής διεκδίκησης.

Αυτό που κατα τη γνώμη μου πρέπει να γίνει είναι να δημιουργήσουμε ένα πανηπειρωτικό κίνημα πίεσης ώστε να ολοκληρωθούν γρήγορα οι σχετικές μελέτες (έστω και σε επίπεδο προμελέτης) και να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ η συνολική αναβάθμιση του παραλιακού άξονα Πρέβεζα -Ηγουμενίτσα και η κατασκευή του περιφερειακού της Ηγουμενίτσας και του άξονα Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι. Να επεκταθεί δηλαδή η Αμβρακία Οδός μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα στο Τελωνείο Μαυροματίου διασχίζοντας ολόκληρη την παραλιακή ζώνη της Ηπείρου.

Αυτή εξάλλου θα είναι και η πραγματική Ιόνια Οδός και μόνο έτσι θα αποκατασταθεί το έλλειμμα στρατηγικού σχεδιασμού σε σχέση με τους βασικούς οδικούς άξονες που έχει ανάγκη η Ήπειρος!!!

Προηγούμενο Άρθρο

«Πρόσω Ολοταχώς» στην νέα χρονιά η Κινηματογραφική Λέσχη!

Επόμενο Άρθρο

Βαρύ πένθος για την οικογένεια του Βαγγέλη Ροπόκη – Έφυγε από τη ζωή ο πατέρας του

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...