Τετάρτη, 8 Μαΐου 2024, 21:54

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ για το πώς θα γίνει η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές

Είναι άλλο πράγμα η διασύνδεση των ταμειακών με την ΑΑΔΕ, το οποίο έχει γίνει ήδη εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου, και στην τήρηση αυτής της υποχρέωσης έχουμε υπάρξει και πάρα πολύ αυστηροί, είπε στην ΕΡΤ ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής.

Αυτό το καλοκαίρι βγάλαμε πάρα πολλά κλιμάκια για να ελέγξουμε ακριβώς αν οι ταμειακές διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τις πληροφορίες, και επιβλήθηκαν και πολύ αυστηρά πρόστιμα και κλεισίματα επιχειρήσεων στους παραβάτες.

Είναι δεύτερο βήμα η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές. Πολύ πιο σύνθετο, πολύ πιο παραγοντικό έργο, στο οποίο εμπλέκονται η ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις και οι εταιρείες που φτιάχνουν τα διάφορα λογισμικά.

Την προηγούμενη εβδομάδα συμπληρώσαμε την εικόνα, την κανονιστική του πώς όλες αυτές οι πιθανές λύσεις θα μπορέσουν να λειτουργήσουν μεταξύ τους και να διασυνδεθούν. Βγήκε λοιπόν η απόφαση και βγάλαμε και το χρονοδιάγραμμα. Τι λέει το χρονοδιάγραμμα;

Όλες αυτές οι επιχειρήσεις που συνδέονται με τα POS μέχρι την Παρασκευή μας έστειλαν όλα τα στοιχεία για τα POS στη χώρα.

Εκτιμάμε ότι έχουμε περίπου ένα εκατομμύριο POS να ξέρετε στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ανοίξουμε το μητρώο των POS και στις επιχειρήσεις για να συμπληρώσουν ότι τυχόν στοιχεία δεν υπάρχουν.

Όλες αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει μέσα σε πολύ λίγες μέρες να μας πουν ότι τα POS τους είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές μας και μετά να αρχίσουν να τα αναβαθμίζουν, να τα αναβαθμίζουν από μακριά.

Κάθε ένα που θα αναβαθμίζουν θα μας το στέλνουν και θα ειδοποιούμε την επιχείρηση και θα της λέμε είσαι έτοιμη, έχεις 30 ημέρες να φωνάξεις τον εγκαταστάτη σου και να διασυνδέσεις το αναβαθμισμένο σου POS με την ταμειακή σου. Και όλο αυτό μέχρι τις 29/2/2024 πρέπει να έχει τελειώσει.

Κι αυτό αφορά όλες τις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση να έχουν ταμειακή μηχανή, είναι περίπου 500.000 επιχειρήσεις.

Αυτό τώρα που έχουμε μπροστά μας, και είναι και ορόσημο του Ταμείου Ανάκαμψης και πρέπει να τελειώσει μέσα στους χρόνους που έχουν ανακοινωθεί, είναι το πώς θα διασυνδέσουμε δύο συσκευές που δεν μίλαγαν μεταξύ τους καθόλου.

Μιλήσαμε πάρα πολύ αυτό το διάστημα με όλους τους εμπλεκόμενους, τους εκκαθαριστές, αυτοί που καθαρίζουν τις συναλλαγές γιατί για κάθε πληρωμή φτάνει κάποιος και κάνει μια εκκαθάριση, είναι μια ψηφιακή διαδικασία, αλλά υπάρχουν και εταιρείες που την κάνουν αυτή τη διαδικασία, οι διαχειριστές αυτοί που τα κατασκευάζουν, τα POS, συσκευές ταμειακών, οι εταιρείες κατασκευαστών, εταιρείες λογισμικού οι οποίες φτιάχνουν την έννοια της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και φτιάχνουν και τα λογισμικά. Είναι το πιο σύνθετο έργο που έχουμε κάνει μέχρι τώρα.

Το πρόβλημα της φοροδιαφυγής είναι γνωστό, υπαρκτό, η δική μας εκτίμηση είναι ότι μιλάμε για γύρω στα 8 με 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η φοροδιαφυγή είναι πρόβλημα παγκόσμιο. Για αυτό και συναντιόμαστε κιόλας και στα και στα φόρουμ για να δούμε πώς θα την διαχειριστούμε όλοι μαζί. Άρα λοιπόν, ναι, το πρόβλημα υπάρχει, όμως έχουνε γίνει και βήματα.

Το κενό ΦΠΑ, που είναι ένας δείκτης μέτρησης της φοροδιαφυγής, καταγράφει μια πάρα πολύ σημαντική μείωση στην Ελλάδα.

Το 2017 ήταν στο 30% σχεδόν είμαστε στο 18% για το 2021. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα δούμε ακόμα μεγαλύτερη μείωση το 2022 και έχουμε βάλει ένα στόχο φιλόδοξο, αλλά πιστεύω ρεαλιστικό μέσα μέχρι το 2026 να τον μειώσουμε στο 9%, άρα να βρεθούμε πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Το ψηφιακό πελατολόγιο ουσιαστικά θα είναι κάτι σαν τα παλιά πρόσθετα βιβλία, αλλά σε πιο απλοποιημένη μορφή, δηλαδή πριν κάνει κάποιος μια δραστηριότητα.

Το δίλημμα με ή χωρίς απόδειξη, υπάρχει και είναι στο χέρι μας ως πολίτες να το κόψουμε, γιατί η φορολογική διοίκηση κάνει ότι κάνει και θα συνεχίσει να το κάνει με μεγαλύτερη ένταση.

Από φέτος το καλοκαίρι ξεκίνησαν οι έλεγχοι με τα τάμπλετ όπου οι ελεγκτές έχουν ένα τάμπλετ και μπαίνοντας στην επιχείρηση έχουν μια εικόνα της επιχείρησης που ελέγχουν και τα στοιχεία που πρέπει να αναζητήσουν.

Πλέον στόχος μας είναι από το επόμενο έτος να μην βγαίνει πια καμία έκθεση χειρόγραφη.

Πριν από δύο μήνες εγκαινιάσαμε μια αίθουσα επιχειρήσεων στο ψηφιακό μας στρατηγείο, όπου σε πραγματικό χρόνο παρακολουθούμε κλιμάκια ελέγχου σε όλη τη χώρα, τα οποία μας στέλνουν ήχο και εικόνα από το πεδίο. Θα συνδέσουμε σε αυτή τη λειτουργικότητα και τα 7 drones που έχουμε.

Πηγή: ERTNews.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Εκδηλώσεις για τα 111 χρόνια από την Απελευθέρωση της Πρέβεζας – Πρόγραμμα Διημέρου

Επόμενο Άρθρο

Μήνυση κατά του επικεφαλής του συνδυασμού ”Ανάπτυξη Τώρα” κατέθεσε ο Σπύρος Κόκκαλης (video)

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...