Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 7:57

Ο Αντώνης Μπέζας στο Ράδιο Πρέβεζα για το νέο ΕΣΠΑ (video radio)

Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Πρέβεζας και πρώην υφυπουργός Αντώνης Μπέζας μίλησε τηλεφωνικά το απόγευμα της Τρίτης στην εκπομπή του Γιάννη Βασιλειάδης ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ και στο Ράδιο Πρέβεζα 93.

Ο Αντώνης Μπέζας μίλησε για το νέο ΕΣΠΑ (2021- 2027) για το οποίο τόνισε ότι  υπάρχουν 7 τομεακά και 13 περιφερειακά προγράμματα όπως το ΠΕΠ Ηπείρου. Τα προγράμματα αυτά περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο δράσεις και πολιτικές που σχεδιάζονται από κάτω προς τα πάνω.

Ο πρώην υφυπουργός μιλώντας για τα ποσά που θα δοθούν από το ΕΠΣΑ για οδικά έργα είπε ότι υπάρχουν 38 εκατομμύρια και με δεδομένο ότι στην Ήπειρο δεν έχουν ακόμη κατασκευαστεί βασικές οδικές υποδομές, είναι όντως λίγα!

”Εδώ όμως υπάρχει ένα καλό και ένα κακό νέο: Το καλό νέο είναι ότι έργα που χωροθετούνται στην Ήπειρο μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από άλλες πηγές όπως τα τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης. Για παράδειγμα, η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Ε65 χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το κακό νέο είναι ότι για τα περισσότερα από αυτά τα μεγάλα οδικά έργα που έχει ανάγκη η Ήπειρος δεν υπάρχει η απαιτούμενη μελετητική ωριμότητα ώστε να ενταχθούν στο αμέσως προσεχές μέλλον σε χρηματοδότηση και να δημοπρατηθούν!” είπε ο κ. Μπέζας.

Στην συνέχεια ο Γ.Γ. του δήμου Πρέβεζας μίλησε και για τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά, που όπως έχει ανακοινωθεί η κατασκευή του θα χρηματοδοτηθεί από το τομεακό πρόγραμμα «Μεταφορών» 2021-2027 και η τελική του μελέτη χρηματοδοτήθηκε από το ΠΔΕ, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα «ήλθε» από το Υπουργείο Υποδομών στην Περιφέρεια με μη εγκεκριμένες και ανελλιπείς μελέτες ενώ για τον παραλιακό άξονα Ηγουμενίτσας- Πρέβεζας, εκτός από το τμήμα κόμβος Πάργας – Μεσοπόταμος, δεν υπάρχουν μελέτες.

”Αν αυτά τα δύο αυτά έργα αναληφθούν από την Περιφέρεια ως προς την κατασκευή, πέραν του ότι θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση των μελετών, οι «πενιχροί» πόροι του ΠΕΠ Ηπείρου για οδικές υποδομές δεν επαρκούν. Εκτός και αν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από άλλο πρόγραμμα καθώς ο κ. Σκυλακάκης στην πρόσφατη επίσκεψή του στα Ιωάννινα αναφέρθηκε σε δύο νέα οδικά έργα συνολικού ύψους 58 εκατ. ευρώ (34+24) που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης” σημείωσε.

Τέλος αναφέρθηκε και στον οδικό άξονα Λιμάνι Ηγουμενίτσας- Μαυρομάτι λέγοντας τα εξής: ”μόλις πριν από λίγες ημέρες προκηρύχθηκαν από την Εγνατία Οδό ΑΕ οι οριστικές μελέτες στις οποίες ελπίζω να είναι και ο περιφερειακός της Ηγουμενίτσας. Η απαράδεκτη ολιγωρία, από πλευράς Θεσπρωτίας, να διεκδικηθεί έγκαιρα και να προβληθεί η αναγκαιότητα αυτού του σημαντικού έργου που έπρεπε να αποτελεί τον πρώτο κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού ενέχει τον κίνδυνο όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες να μην υπάρχουν χρήματα για την κατασκευή του στο τομεακό πρόγραμμα «Μεταφορών» ενώ δεν συμπεριλαμβάνεται στα μέχρι τώρα ονοματισμένα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Αυτός είναι ο λόγος που εδώ και καιρό υποστηρίζω ότι στο πλαίσιο της παραχώρησης του Λιμένα Ηγουμενίτσας δεν πρέπει να τίθεται προς την κυβέρνηση μόνο το θέμα της χερσαίας ζώνης αλλά και το μεγάλο θέμα της κατασκευής του οδικού άξονα Περιφερειακός Ηγουμενίτσας- Μαυρομάτι Σαγιάδας”.

Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή στο βίντεο που ακολουθεί:

 

Προηγούμενο Άρθρο

Πλήθος πιστών για τον εορτασμό του Αγίου Νικολάου στην Πάργα

Επόμενο Άρθρο

Προχωρά από την Περιφέρεια Ηπείρου η μελέτη για τη δημιουργία μικρού αρδευτικού δικτύου στην περιοχή της Βρυσούλας Λούρου

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...