Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025 - 14:22

«Λουκέτο στα ΕΛΤΑ στην Πρέβεζα: Τρία υποκαταστήματα προς οριστικό κλείσιμο — Πότε θα «κατεβάσουν ρολά» και γιατί η τοπική κοινωνία αντιδρά»

Στις 24 Οκτωβρίου είχαμε ήδη αναφέρει αναλυτικά (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) την πρόθεση της διοίκησης των ΕΛΤΑ να προχωρήσει σε κλείσιμο αρκετών καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα — ανάμεσα σε αυτά και τρεις μονάδες στο νομό Πρέβεζας: στο Λούρο, τη Φιλιππιάδα και το Καναλάκι. Τώρα, προστίθεται και το κατάστημα της Βόνιτσας, καθώς και εκεί εργάζονται δημότες του νομού Πρέβεζας.

Μόλις μία εβδομάδα μετά, και ενώ η διοίκηση φέρεται να έχει ορίσει ως ημερομηνία οριστικού σφραγίσματος της λειτουργίας των εν λόγω καταστημάτων την 3η Νοεμβρίου, οι τοπικές αρχές είτε “ξύπνησαν” ξαφνικά σήμερα είτε παραμένουν σε πλήρη αδράνεια.

Το θέμα έχει πλέον λάβει τεράστιες διαστάσεις, καθώς η επικείμενη απόσυρση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ σε αυτές τις περιοχές δεν είναι απλώς θέμα οργανωτικού χαρακτήρα — πρόκειται για κατάργηση κρίσιμων σημείων εξυπηρέτησης για κατοίκους, ηλικιωμένους και συνταξιούχους που καθημερινά χρησιμοποιούν τις ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές υπηρεσίες.

Τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα:

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ εντάσσει το κλείσιμο των καταστημάτων στο «Στρατηγικό Σχέδιο Μετασχηματισμού 2023-2027», που προβλέπει μείωση του δικτύου φυσικών καταστημάτων, αναδιάρθρωση υπηρεσιών και εκχώρηση σε ιδιώτες μέρους του ταχυδρομικού δικτύου.

Πριν από περίπου δύο χρόνια έχουν ήδη ανακοινωθεί λουκέτα σε δεκάδες καταστήματα (π.χ. 40 που τίθενται σε αναστολή λειτουργίας) σε όλη την Ελλάδα.

Το σχέδιο επιφέρει μετατόπιση του κέντρου των υπηρεσιών σε μεγάλα αστικά κέντρα, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα απομακρυσμένες ή ημιαστικές περιοχές.

Γιατί η Πρέβεζα αντιδρά

Η κατάργηση των καταστημάτων στο Λούρο, τη Φιλιππιάδα, το Καναλάκι (και πλέον και η Βόνιτσα) σημαίνει ότι οι κάτοικοι των συγκεκριμένων περιοχών θα χρειάζεται να διανύουν σημαντικές αποστάσεις για μια απλή συναλλαγή — ταχυδρομικός φάκελος, εμβάσματα, συντάξεις, λογαριασμοί.

Η ηλικιακή σύνθεση των περιοχών αυτών επιβαρύνει το πρόβλημα: πολλοί είναι οι συνταξιούχοι, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με ηλεκτρονικές συναλλαγές ή με μετακινήσεις σε μεγαλύτερα αστικά κέντρα.

Η έλλειψη ενημέρωσης και συντονισμού από τις τοπικές αρχές δημιουργεί έντονη ανησυχία και αγανάκτηση στους κατοίκους. Τα ερωτήματα είναι απολύτως δίκαια: Ποιος καλύπτει την εξυπηρέτηση; Πώς θα αντικατασταθεί η λειτουργία των καταστημάτων; Θα υπάρξει αντίστοιχη υποκατάσταση σε χώρο ή μέθοδο;

Η εξυπηρέτηση των πολιτών είναι θέμα δημόσιου συμφέροντος και κοινωνικής δικαιοσύνης — δεν μπορεί να μετατεθεί ως «μπαλάκι» της επιχειρηματικής διαχείρισης.

 Τι πρέπει να ζητηθεί άμεσα

Να δοθεί επίσημη ενημέρωση από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες (Δήμος, Περιφέρεια, ΕΛΤΑ) για το χρονοδιάγραμμα και τον τρόπο μετάβασης εξυπηρέτησης.

Να εξασφαλιστεί εναλλακτική λύση για τις περιοχές που μένουν χωρίς κατάστημα — είτε με την παραμονή παράρτησης, είτε με συμβατό υποκατάστημα, είτε με κινητό ταχυδρομείο.

Να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων που απασχολούνται στα καταστήματα που κλείνουν και η τοπική αγορά να μην πληγεί ακόμη περισσότερο.

Να υπάρξει τοπική κινητοποίηση: οι τοπικές αρχές να αναλάβουν πρωτοβουλία, να ενημερώσουν τους δημότες και να μην επιτρέψουν την απαξίωση υποδομών ζωτικής σημασίας.

Το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ στην περιοχή μας δεν είναι απλώς μια οργανωτική μεταβολή — είναι ένα πλήγμα στην καθημερινή ζωή των πολιτών, στην προσβασιμότητα των υπηρεσιών, στην αξιοπρέπεια και στην τοπική κοινωνία. Οι τοπικές αρχές έχουν χρέος να δράσουν με ταχύτητα και υπευθυνότητα πριν η εξυπηρέτηση των πολιτών μετατραπεί σε ταξίδι αναζήτησης.

Προηγούμενο Άρθρο

Παρέμβαση Παύλου Φραγκούλη για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ σε Λούρο, Φιλιππιάδα και Καναλάκι – Άμεση αντίδραση από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...