Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024, 12:35

Ι.Ν. Αγ. Βασιλείου: Θείες λειτουργίες εβδομάδας (18-24 ΙΟΥΛ. 2021)

Κατά την εβδομάδα που απλώνεται μπροστά μας (Δ΄ Ματθαίου), θα έχουμε τις ακόλουθες εορτές και Θείες Λειτουργίες.

  1. Την Κυριακή, 18-7-2021, εορτή των αγίων Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ώρα 7.00-10.00 π. μ., Θεία Λειτουργία.
  2. Τη Δευτέρα απόγευμα, 19-7-2021, ώρα 7.30 μ. μ., πανηγυρικός Εσπερινός στο παρεκκλήσιο του Προφήτου Ηλία.
  3. Την Τρίτη πρωί, 20-7-2021, εορτή του Προφήτου Ηλία, ώρα 7.00-10.00 π. μ., Θεία Λειτουργία στο παρεκκλήσιο του Προφήτου Ηλία.
  4. Την Πέμπτη, 22-7-2021, εορτή της αγίας μυροφόρου Μαρίας της Μαγδαληνής και της αγίας Μαρκέλλας, ώρα 7.00-9.30 π. μ., Θεία Λειτουργία.
  5. Το Σάββατο, 24-7-2021, εορτή της αγίας μεγαλομάρτυρος Χριστίνης, ώρα 7.00-9.30 π. μ., Θεία Λειτουργία.
  6. Κάθε απόγευμα, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., γίνεται Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.

(Λόγω του υγειονομικού περιορισμού ως προς τον αριθμό των εκκλησιαζομένων, κάθε εβδομάδα τελούνται στην ενορία μας αρκετές Θείες Λειτουργίες (4 αυτή την εβδομάδα), ώστε όλο και περισσότεροι ενορίτες να έχουν δυνατότητα εκκλησιασμού και Θείας Κοινωνίας).

Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος συγκροτήθηκε το 451 μ. Χ. στη Χαλκηδόνα, αρχαία πόλη επί της ανατολικής ακτής του Βοσπόρου, απέναντι από την Κωνσταντινούπολη. Ασχολήθηκε με το θέμα του Χριστού, που ταλαιπωρούσε την Εκκλησία για πάνω από 100 χρόνια. Οι αιρετικές αποκλίσεις από την ορθόδοξη πίστη υπήρξαν πολλές. Άλλοι (ο Νεστόριος κ.λ.π.) έλεγαν ότι είχαμε δύο Χριστούς, ένα Θεό και έναν άνθρωπο, που ενώθηκαν με κάποιο τρόπο μεταξύ τους. Άλλοι (ο Ευτυχής και οι μονοφυσίτες) έλεγαν το αντίστροφο. Ότι ο Χριστός προσέλαβε δύο φύσεις, αλλά για να παραμείνει ένας ο Χριστός, απορροφήθηκε εντελώς η ανθρώπινη φύση από τη θεία και έπαψε να υπάρχει ξεχωριστά, να είναι διακριτή πάνω στον Χριστό.

Στον θεολογικό όρο της Δ΄ Συνόδου διατυπώνεται με απόλυτη σαφήνεια η ορθόδοξη διδασκαλία για τον Χριστό. Πυρήνας της διδασκαλίας αυτής είναι ότι ο Χριστός είναι ένα και όχι δύο πρόσωπα, μία υπόσταση, ένα ον. Ο ένας και αυτός Χριστός είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος ταυτόχρονα. Θεός αληθινός και άνθρωπος αληθινός με σώμα και ψυχή λογική. Ομοούσιος με τον Θεό Πατέρα κατά τη θεία του φύση. Ομοούσιος και με εμάς κατά την ανθρώπινη φύση του. Όμοιος σε όλα με εμάς, εκτός από την αμαρτία.

Ο ένας και αυτός Χριστός έχει δύο γεννήσεις. Μία ως Θεός από τον Θεό Πατέρα προαιωνίως και μία ως άνθρωπος από την Παρθένο Μαρία εν χρόνω. Είναι ο μονογενής Υιός του Θεού, αλλά και ο Υιός του Ανθρώπου. Φέρει επάνω του ενωμένες με τρόπο άρρηκτο και αδιάλυτο δύο πλέον φύσεις, θεία και ανθρώπινη. Οι δύο φύσεις διασώζονται ολόκληρες πάνω στον Χριστό. Δεν χάνεται καμμία μέσα στην άλλη. Είναι ασύγχυτες μεταξύ τους, αμετάβλητες, αλλά και αδιαίρετες και αχώριστες. Οι διαφορές των δύο φύσεων, παρά την απόλυτη ένωσή τους, παραμένουν ακέραιες και αλώβητες. Η κάθε φύση διατηρεί όλες τις ιδιότητές της.

Ο Χριστός δεν διαμερίζεται και δεν χωρίζεται σε δύο πρόσωπα. Παραμένει ο ένας και μοναδικός μονογενής Υιός, ο Θεός Λόγος, ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Δεν έχουμε δύο Χριστούς και δύο φύσεις, ούτε ένα Χριστό και μία φύση. Ομολογούμε «ένα Χριστόν εν δύο φύσεσιν», τον Θεάνθρωπο Σωτήρα μας. Αυτόν προανήγγειλαν οι προφήτες, αυτόν κηρύττει η Εκκλησία.

Η πρόσληψη από τον Χριστό της ανθρώπινης φύσης διασφαλίζει τη δυνατότητα να φτάσουμε κι εμείς στην ένωση με τον Θεό, τη θέωση. Χωρίς να χάσουμε τίποτε απ’ τη δική μας φύση και την προσωπική μας ταυτότητα. Αλλιώς, δεν θα υπήρχε για μας καμμιά δυνατότητα σωτηρίας. Θα μέναμε για πάντα ξένοι προς τον Θεό, ακοινώνητοι με τη θεία φύση. Τώρα όμως, χάρη στην αγάπη του Θεού, γίναμε «θείας κοινωνοί φύσεως».

Καλή εβδομάδα!

Προηγούμενο Άρθρο

Επιτροπή Πρέβεζα 1821-2021: Η ζωγραφική στον Απελευθερωτικό αγώνα

Επόμενο Άρθρο

Με ιδιαίτερη επιτυχία η διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση του Επιμελητηρίου Πρέβεζας με κεντρικό ομιλητή τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή Γεώργιο

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...