Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, 16:46

Ι.Ναός Αγ. Βασιλείου – Θείες λειτουργίες εβδομάδας

Αυτή την εβδομάδα (21-27 Μαρ. 2021), Β΄ Εβδομάδα των Νηστειών, η μεγάλη εορτή του Ευαγγελισμού ανατρέπει το κανονικό πρόγραμμα της Σαρακοστής. Έτσι θα γίνουν οι εξής ιερές ακολουθίες και Θείες Λειτουργίες:

  1. Την Κυριακή της Ορθοδοξίας, 21-3-2021, δύο (2) Θείες Λειτουργίες. Η πρώτη 6.45-9.45 π. μ. και η δεύτερη 10.00-11.00 π. μ. Μεταξύ των δύο Λειτουργιών θα γίνει η Λιτάνευση των ιερών Εικόνων. Από σήμερα και όλη τη Σαρακοστή κάθε Κυριακή θα τελείται η (πιο εκτεταμένη) Λειτουργία του Αγίου Βασιλείου.
  2. Τη Δευτέρα, 22-3-2021, και την Τρίτη, 23-3-2021, ώρα 7.00-8.00 το βράδυ, το Μέγα Απόδειπνο.
  3. Την Τετάρτη βράδυ, 24-3-2021, Προεόρτια του Ευαγγελισμού, δεν θα γίνει Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία. Αντί αυτής θα ψαλεί, ώρα 5.30-6.30 μ. μ., ο πανηγυρικός Εσπερινός του Ευαγγελισμού.
  4. Την Πέμπτη πρωί, 25-3-2021, ώρα 7.00-9.45 π. μ., εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, Θεία Λειτουργία. Αργία από κάθε εργασία. Στο τραπέζι κατάλυση ιχθύος (ψάρι).
  5. Την Πέμπτη απόγευμα, ώρα 5.30-6.30 μ. μ., Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο.
  6. Την Παρασκευή πρωί, 26-3-2021, Σύναξη του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, ώρα 6.30-9.00 π. μ., Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία. Κατάλυση οίνου και ελαίου (λαδερό φαγητό).
  7. Την Παρασκευή απόγευμα, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., οι Β΄ Χαιρετισμοί της Θεοτόκου.
  8. Το Σάββατο πρωί, 27-3-2021, ώρα 7.00-9.30 π. μ., Θεία Λειτουργία.
  9. Κάθε πρωί, ώρα 7.00-9.00 π. μ., Όρθρος-Ώρες-Εσπερινός Τριωδίου.
  10. Κάθε απόγευμα, ώρα 5.30-7.00 μ. μ., Εξομολόγηση (πλην Σαββατοκύριακου).

(Λόγω του υγειονομικού περιορισμού ως προς τον αριθμό των εκκλησιαζομένων, κάθε εβδομάδα τελούνται στην ενορία μας αρκετές Θείες Λειτουργίες (2 την Κυριακή και 3 καθημερινές, σύνολο 5 αυτή την εβδομάδα), ώστε όλο και περισσότεροι ενορίτες να έχουν δυνατότητα εκκλησιασμού και Θείας Κοινωνίας).

Την Κυριακή της Ορθοδοξίας γίνεται ανάμνηση της Αναστήλωσης των Εικόνων (843 μ. Χ.) από την αγία βασίλισσα Θεοδώρα (το ιερό της λείψανο σώζεται ακέραιο στον μητροπολιτικό ναό της Κέρκυρας). Προηγήθηκε μια μακρά περίοδος Εικονομαχίας. Οι εικονομάχοι διατείνονταν ότι η προσκύνηση των εικόνων είναι ειδωλολατρία. Η Εκκλησία ξεκαθάρισε τη διδασκαλία της πάνω σ’ αυτό. Δεν υπάρχει πράγματι τρόπος να απεικονίσουμε τον Θεό, μια και η φύση του είναι απρόσιτη σε μας. Ο Χριστός όμως έγινε και άνθρωπος. Πήρε συγκεκριμένη μορφή. Επάνω του συνενώνει άρρηκτα, αλλά και ασύγχυτα, θεία και ανθρώπινη φύση.

Αν και η θεία του φύση είναι απερίγραπτη, αόρατη, άκτιστη, απαθής, η ανθρώπινη φύση του, αντιθέτως, είναι περιγραπτή, ορατή, κτιστή, παθητή. Είναι αυτή ακριβώς που έπαθε επί του Σταυρού και βρέθηκε «εν τάφω σωματικώς, εν άδου μετά ψυχής, εν Παραδείσω δε μετά ληστού», αλλά «και εν θρόνω μετά Πατρός και Πνεύματος». Είδαμε και ψηλαφήσαμε τη μορφή του αυτή, αφού «επί της γης ώφθη», άρα μπορούμε κάλλιστα και να την απεικονίσουμε. Και φυσικά την Παναγία και τους αγίους, όπως απεικονίζουμε τον κάθε άνθρωπο.

Προσκυνούμε βέβαια και τιμούμε το εικονιζόμενο πρόσωπο, όχι την εικόνα. «Η τιμή της εικόνος επί το πρωτότυπον διαβαίνει». Όπως και σε μια φωτογραφία, μας ενδιαφέρει το αγαπημένο μας πρόσωπο, όχι η φωτογραφία καθεαυτή. Γι’ αυτό και όταν το υλικό μιας εικόνας ή του σταυρού φθαρεί, το καίμε και το καταστρέφουμε χωρίς κανένα πρόβλημα.

Καλή Σαρακοστή!

Προηγούμενο Άρθρο

Η μεγάλη δημοσκόπηση του OPEN

Επόμενο Άρθρο

Lockdown: Νέες περιοχές στο «βαθύ κόκκινο» από το Σάββατο – Εκτός η Άρτα και η Λευκάδα

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...