Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 8:14

Η ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Πρέβεζας ζητά ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου για το άνοιγμα των σχολείων

Οι ανακοινώσεις του ΥΠΑΙΘ σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς,  προκαλούν μεγάλη ανησυχία και αγωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα (καθηγητές –τριες, μαθητές-τριες, γονείς ).

Σε μια χρονική στιγμή που τα κρούσματα είναι καταφανώς περισσότερα από όσα τον Μάιο,  κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ανακοινώνουν το άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη λειτουργία με 27 μαθητές ανά τμήμα, ανά 2 σε θρανίο, με  δύο  μόνο πάνινες μάσκες και ένα παγούρι (!) για κάθε παιδί. Τότε, με μερικές δεκάδες διαπιστωμένα κρούσματα σε όλη τη χώρα, το «επιστημονικά ενδεδειγμένο» ήταν να ανοίξουν τα σχολεία με 15 μόνο μαθητές ανά τάξη, ενώ σήμερα- με τριψήφιο νούμερο κρουσμάτων καθημερινά- τα σχολεία ανοίγουν με 20άρια και 25άρια τμήματα και με μόνο προστατευτικό μέσο  τη μάσκα! Τη στιγμή μάλιστα που τα περιοριστικά μέτρα σε χώρους εστίασης αυστηροποιούνται, αποτελεί εμπαιγμό να θεωρείται ασφαλές το στίβαγμα στις τάξεις   και οι μαθητές να θεωρούνται ασφαλής ομάδα, όταν το Μάρτιο  θεωρούνταν «υγειονομικές βόμβες»

Προκαλεί  ακόμη περισσότερο το ΥΠΑΙΘ  με  το ιδεολόγημα της  «ατομικής ευθύνης»  και τις  στατιστικού τύπου αλχημείες περί μέσου όρου 17 μαθητών.  Εξαπατά την κοινωνία  εξαφανίζοντας τις  χιλιάδες τάξεις( ειδικά στα αστικά κέντρα της χώρας)στις οποίες στοιβάζονται κατά κανόνα  πάνω από 25 μαθητές  σε ακατάλληλες  και μικρές αίθουσες (το 74% των μαθητών έκαναν μάθημα σε τμήματα με περισσότερα από 17 άτομα).

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση αποποιούμενη την κρατική- κυβερνητική ευθύνη ανοίγει τα σχολεία χωρίς  τη λήψη ουσιαστικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας τους και  στήριξης -προστασίας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Ενώ είχε τρεις μήνες καιρό, δεν πήρε κανένα μέτρο για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών και την δημιουργία νέων σχολικών τάξεων είτε με την αξιοποίηση σχολικών μονάδων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια είτε με την εξεύρεση  άλλων κατάλληλων χώρων. Ούτε ,όμως, εξασφάλισε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία ούτε προσέλαβε εκπαιδευτικούς (όπως έγινε σε Ιταλία-Ισπανία κ.α.) με το εξωφρενικό «επιχείρημα» ότι θα διασπαρεί κι άλλο ο ιός !!! Το λόγο τον αποκάλυψε η ίδια η υπουργός Παιδείας στη Βουλή: οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών «κοστίζουν» και τα δημοσιονομικά του κράτους «δεν αντέχουν».

Φαίνεται πως το βασικό ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι η φύλαξη των μαθητών, ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η «αγορά» με το λιγότερο κόστος και το μεγαλύτερο κέρδος για τους επιχειρηματικούς ομίλους και τα φιλικά ΜΜΕ. Γι΄αυτό και  με το ανεξέλεγκτο  άνοιγμα στον τουρισμό, θυσία στο βωμό  της κερδοφορίας των τουριστικών επιχειρήσεων , οδηγηθήκαμε στην κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων, ενώ παράλληλα  δεν υπήρξε καμία ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας και της πρωτοβάθμιας περίθαλψης με μαζικές  προσλήψεις μόνιμου προσωπικού  και δημιουργία  ΜΕΘ και ΜΑΦ.Σε μια  κοινωνία ανοχύρωτη ,  με τους εργαζόμενους-ες απολύτως  εκτεθειμένους-ες  στον ιό χωρίς δωρεάν  μαζικά  τεστ, και σε μια ζοφερή πραγματικότητα φτώχειας, περικοπών, ανεργίας και εκ περιτροπής εργασίας  η κυβέρνηση  χωρίς ντροπή προχώρησε και  στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά. Εξάλλου διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις στα πλαίσια της δημοσιονομικής λιτότητας, τα κονδύλια για μόνιμες προσλήψεις, σχολικές υποδομές, λειτουργία των σχολείων αποτελούν μη επιλέξιμες δαπάνες!

ΟΜΩΣ Η δημόσια δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά καθώς και η ασφαλής πρόσβαση σε αυτή είναι δικαίωμα των μαθητών κι υποχρέωση του κράτους.

Γι αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο απαιτεί:

  • Καθημερινή λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα από 12-15 μαθητές ανάλογα με το μέγεθος της αίθουσας ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις.
  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων  δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
  • Μόνιμους  διορισμούς επιπλέον εκπαιδευτικών άμεσα για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Εύρεση\ διαμόρφωση \χρήση των απαραίτητων δημόσιων χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
  • Πρόσληψη   σχολιάτρων, σχολικών νοσηλευτών καθώς και ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον
  • Κατάργηση του νόμου για την παιδεία (4692/20) , ο οποίος ανάμεσα στα άλλα αντιεκπαιδευτικά  μέτρα προβλέπει  αύξηση ορίου μαθητών στους 25-27 μαθητές ανά τμήμα
  • Κατάργηση της τροπολογίας και της ΠΝΠ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» με ανοιχτά σχολεία.
  • Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ΄ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δε μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.
  • Δωρεάν διάθεση του αναγκαίου υλικού προστασίας στα σχολεία (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας, θερμομετρήσεις) με έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.
  • Έγκριση όλων των τμημάτων ολιγομελών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όλων των τμημάτων β΄ ξένης γλώσσας.
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία  με έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των οικογενειών με άνεργους γονείς μαθητών -τριων.

ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΚΙΝΗΣΗ για τα χωριά και την πόλη της Πρέβεζας

Σεπτέμβριος 2020

Προηγούμενο Άρθρο

Οι Εκδόσεις Γκοβόστη και ο Δήμος Πρέβεζας, σάς προσκαλούν στην παρουσίαση των βιβλίων της Ρούλας Γαλάνη

Επόμενο Άρθρο

Ενημέρωση για παλαιά μισθωτήρια και μισθωτήρια covid

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...