Από 28 Σεπτεμβρίου έως 6 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε, στο πλαίσιο εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 με τίτλο: «Οικοδομώντας νέους ορίζοντες για ένα σύγχρονο σχολείο», η δεύτερη κινητικότητα, η οποία περιλάμβανε τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του 6ου δημ. Σχ. Πρέβεζας Παρασκευής Νάνη και Χαράλαμπου Τάσση στο σεμινάριο “Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Finland”. Το σεμινάριο πρόσφερε μια μοναδική ευκαιρία επαγγελματικής ανάπτυξης και εμπλουτισμού γνώσεων. Το πρόγραμμα έλαβε χώρα στη Φινλανδία, μια χώρα με πρωτοποριακό εκπαιδευτικό σύστημα, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν από κοντά τις καινοτόμες πρακτικές και μεθοδολογίες που εφαρμόζονται στα σχολεία της.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν διαλέξεις και εργαστήρια πάνω σε θέματα όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η παιδαγωγική της συμπερίληψης, η χρήση της τεχνολογίας στην τάξη και η υποστήριξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης στους μαθητές. Επισκέφθηκαν επίσης σχολεία, όπου συνομίλησαν με Φινλανδούς εκπαιδευτικούς και αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες, ανακαλύπτοντας νέους τρόπους ενίσχυσης της μάθησης.
Η εμπειρία αυτή αναμφίβολα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους συμμετέχοντες, που επιστρέφοντας στη χώρα μας είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν καινοτόμες πρακτικές και να μοιραστούν τις γνώσεις τους με την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα. Η Φινλανδία, με το υψηλό επίπεδο της εκπαίδευσής της και τον ανθρωποκεντρικό της προσανατολισμό, απέδειξε ότι το σχολείο μπορεί να είναι ένα δημιουργικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές.
Το πρόγραμμα αυτό αποδεικνύει για ακόμα μια φορά τη σημασία της ευρωπαϊκής συνεργασίας και των ανταλλαγών ιδεών, δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Ευρώπη γενικότερα.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία όχι μόνο για την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών μας, αλλά και για την ευρύτερη ενίσχυση της εκπαιδευτικής μας κοινότητας. Μέσα από τις επισκέψεις στα φινλανδικά σχολεία, οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με πρωτοποριακές διδακτικές προσεγγίσεις, όπως η διαθεματική μάθηση, η έμφαση στη συνεργατικότητα και η ελευθερία στην εκπαιδευτική διαδικασία, στοιχεία που βοηθούν στην ανάπτυξη αυτόνομων και δημιουργικών μαθητών.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η προσέγγιση της Φινλανδίας όσον αφορά την ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών, με ένα δομημένο σύστημα πρόληψης και παροχής βοήθειας που υποστηρίζει την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού. Οι εκπαιδευτικοί μας επιστρέφουν εμπλουτισμένοι με νέες ιδέες και μεθόδους, που μπορούν να ενσωματωθούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο με στόχο τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας και την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί μας θα αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη διάχυση των γνώσεων που αποκόμισαν, μέσα από σεμινάρια και δράσεις στο σχολείο και την τοπική κοινωνία. Το Erasmus+ συνεχίζει να αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα ανταλλαγής ιδεών και εμπειριών, προωθώντας την εξέλιξη της εκπαίδευσης μέσω της συνεργασίας και της καινοτομίας.
Το πρόγραμμα αυτό ενισχύει τη δέσμευση του σχολείου μας να υιοθετεί σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του 21ου αιώνα, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την προετοιμασία των μαθητών για τις προκλήσεις του μέλλοντος.