Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025 - 14:34

Επικινδυνότητα οδικού δικτύου Δήμου Πρέβεζας γράφει ο Τάκης Παππάς

Αφορμή για τα κατωτέρω αναφερόμενα προς ενημέρωση κάποιων δράσεων σχετικά με την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου στο Νομό Πρέβεζας και ειδικότερα στον Δήμο Πρέβεζας αποτέλεσε η δημοσίευση στο φύλλο της Τοπικής Φωνής με ημερομηνία 15-16/02/2025 του Πολιτιστικού Συλλόγου «ΠΡΕΒΕΖΑ» για την οδική ασφάλεια.

Το έτος 2005 η Νομαρχιακή Επιτροπή Ν. Πρέβεζας του ΤΕΕ (Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας) με χρηματοδότηση του ΤΕΕ Τμήμα Ηπείρου έκανε μια έρευνα καταγράφοντας την κατάσταση του οδικού δικτύου αναλυτικά με τίτλο: «ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ». Η μελέτη έρευνα αποτελείτο από 220 σελίδες με 36 εντοπισμένα σημεία, 202 φωτογραφίες ταυτοποιημένων ανά χιλιομετρική θέση, 330 προβληματικές κάθετες προσβάσεις κλπ.

Έκτοτε έγινε μια αναφορά στο Δημοτικό Συμβούλιο επί Δημαρχίας Μπαϊλη, όπου δεν παρουσιάσθηκε κάτι καινούργιο, αλλά αποσπάσματα από την μελέτη του ΤΕΕ, χωρίς καν επικαιροποίηση. Καλό θα ήταν εάν γίνει κάποια συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα να μην γίνει μια αντιγραφή από τα παλιά, γιατί αρκετά έχουν βελτιωθεί με μέριμνα της Περιφέρειας. Εάν αδυνατεί η Τεχνική Υπηρεσία , τότε θα μπορούσε να βγει πίστωση και να ανατεθεί στο ΤΕΕ – Τμήμα Ηπείρου.

Υπ’ όψιν τα στοιχεία επιδέχονται αλλαγές. Τροποποιήσεις και βελτιώσεις καθόσον η συντήρηση και η παρακολούθηση του οδικού δικτύου να είναι συνεχής και άμεση.

Για την σύνταξη μελέτης πρέπει να ληφθούν υπόψη:

– Η υπάρχουσα κατάσταση του οδικού δικτύου σε σχέση με την κυκλοφοριακή φόρτιση της κάθε οδού

– Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά κάθε οδού

– Οριζοντιογραφίες, χάρτες και αεροφωτογραφίες που απεικονίζουν το οδικό δίκτυο

– Το αρχείο ατυχημάτων της Τροχαίας για τον εντοπισμό των σημείων συσσώρευσης ατυχημάτων

– Οι επί τόπου έλεγχοι, αυτοψία, καταγραφή και φωτογράφιση των παραπάνω σημείων, όπου επιβάλλονται μικρές ή μεγαλύτερες παρεμβάσεις

– Προηγούμενες θέσεις και έγγραφα της Ν.Ε. Πρέβεζας του ΤΕΕ προς ΥΠΕΧΟΔΕ και λοιπούς φορείς

Οι αγροτικοί δρόμοι του Δήμου Πρέβεζας, αλλά και όλου του Νομού βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση. Έχουν χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο, δημιουργούν όμως τεράστια προβλήματα ασφαλείας στο υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθόσον εμπλέκονται διασταυρώνονται ή εκκινούν και καταλήγουν σε αυτό, χωρίς καμιά προδιαγραφή σύνδεσης.

330 κάθετες προσβάσεις χωρίς καμιά προδιαγραφή σύνδεσης δημιουργούν μέγιστο πρόβλημα ασφάλειας της κυκλοφορίας.

Πρέπει να γίνει: επανέλεγχος των νόμιμων προσβάσεων. Με τις σημερινές συνθήκες οι δρόμοι έχουν εξαντλήσει την κυκλοφοριακή τους ικανότητα και πλέον δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους κυκλοφοριακούς φόρτους που είναι συνεχώς αυξανόμενοι.

Πρώτη βασική «πληγή» των δρόμων είναι οι αδιαμόρφωτοι ισόπεδοι κόμβοι προς τις κατοικημένες περιοχές, καθώς και ο μεγάλος αριθμός παρόδιων εγκαταστάσεων που δεν διαθέτουν από τον Νόμο κυκλοφοριακές συνδέσεις.

– Επίσης, η χρήση αγροτικών δρόμων από βιοτεχνικές, βιομηχανικές, αγροτικές και άλλες επιχειρήσεις που καταλήγουν στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο χωρίς στοιχειώδη διαμόρφωση πρόσβασης εισόδου – εξόδου.

– Οι αριστερές στροφές, τόσο κατά την έξοδο από την αρτηρία, όσο και κατά την είσοδο σε αυτή χωρίς λωρίδα επιβράδυνσης αποτελούν βασικό τύπο ατυχημάτων με πλαγιομετωπικές συγκρούσεις.

– Η διέλευση του οδικού δικτύου μέσω οικισμών είναι παράγοντας ατυχημάτων

– Να αξιοποιηθούν οι ζώνες απαλλοτρίωσης που δίνουν την δυνατότητα διαπλάτυνσης της αρτηρίας, κατασκευή λωρίδων επιβράδυνσης, νησίδων, πεζοδρόμων και service road εκατέρωθεν της αρτηρίας.

– Ο ηλεκτροφωτισμός των κόμβων και ειδικά στις εισόδους των πόλεων.

Χαρακτηρισμός αγροτικών δρόμων σε δημοτικούς για να τηρούν τις προϋποθέσεις σωστής χρηματοδότησης και που προσφέρουν αποσυμφόρηση σε τροχοφόρα που οδηγούν στην λεωφόρο Ιωαννίνων π.χ. Νεοχώρι – Ασύρματος – Μαργαρώνας μέσω Αγ. Φανερωμένης – Λεωφόρος Ιωαννίνων.

Διαπλάτυνση της σύνδεσης από το Καρνάγιο προς Πρέβεζα (~100μ. μήκος) στον κόμβο προς Αγ. Φανερωμένη.

Περίπου 3,000 άνθρωποι κατοικούν στην περιοχή Μαργαρώνα – Ψαθάκι – Εργατικές κατοικίες – Νεοχώρι – Αγ. Θωμάς – ΤΕΙ. Ο δρόμος αυτός πρέπει να διαπλατυνθεί, είναι διϊχνός χωρίς λωρίδες επιβράδυνσης ( από τα Καύσιμα μέχρι τον Αγ. Θωμά). Ανάλογα πρέπει να αντιμετωπισθεί η επαρχιακή οδός Πρέβεζα – Μύτικα.

Κλείνοντας, χωρίς μεγάλες δαπάνες, επιβάλλονται επεμβάσεις άμεσου χαρακτήρα:

– Ανακλαστήρες οδοστρώματος (μάτια γάτας)

– Πινακίδες επικίνδυνων στροφών (Π-75)

– Οριζόντια διαγράμμιση

– Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας

– Τοποθέτηση νέων πινακίδων σήμανσης

– Βελτίωση ορατότητας με καθαρισμό των θάμνων κλπ.

– Αποκατάσταση οδοστρώματος από καθιζήσεις

Περιμένουμε κινήσεις και πρωτοβουλίες από τον Δήμο και την Περιφέρεια.

Δημήτριος Παππάς

Πολιτικός Μηχανικός

Προηγούμενο Άρθρο

Μετάλλια και διακρίσεις για τον Α.Γ.Σ Κλεοπάτρα στους Περιφερειακούς και Διασυλλογικούς της Πάτρας

Επόμενο Άρθρο

Κατασκευή κύριας διαδρομής δικτύου ποδηλατοδρόμου Π.Ε Πρέβεζας (Ιόνια Διαδρομή) – Τμήμα Μονολιθίου

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...