Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2024, 8:33

Πάνος Ρεμπής: Παρουσίασε το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Πρέβεζας (βίντεο)

Ο πρόεδρος της εταιρείας ΟΡΡΑΟΝ Construction Πάνος Ρεμπής παρουσία των τοπικών Μ.Μ.Ε παρουσίασε τις προτάσεις του για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Πρέβεζας, στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου.

”Δεν το κάνω για πολιτικούς λόγους… Είμαι εδώ για να βοηθήσω εφόσον με καλέσουν οι φορείς…” τόνισε ο κ. Ρεμπής σε ερώτηση των δημοσιογράφων.

Δείτε αναλυτικά το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης έτσι όπως το παρουσίασε ο κ. Ρεμπής:

Δεν είναι πολύ μακριά το 2014, όπου τότε μιλούσα για την ανάγκη όρων απτού και μετρήσιμου έργου, ώστε η περιοχή μας η Πρέβεζα να αποκτήσει έναν αποτελεσματικό χαρακτήρα στη νέα εποχή με γνώμονα πρωτίστως την ποιότητα ζωής των πολιτών και μαζί με αυτό τη δημιουργία υποδομών και αλλαγών για τη νέα μετά μνημονίων και κορονοϊού εποχή, που δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτή του τουρισμού.

Είναι αρκετά μεγάλη η κρίση των μνημονίων και του κορονοϊού για να καταλάβει η πλειοψηφία των πολιτών την αξία της πολιτικής στην καθημερινότητα, μια αξία που για πολλά χρόνια οι αιρετοί επικεφαλείς των διαφόρων θεσμών αγνοούσαν.

Η εξουσία στις δυτικές κοινωνίες αυτές τις εποχές κρατά λίγο αν ο πολιτικός δεν έχει συναισθηματική νοημοσύνη και δεν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να παράγει- και όχι απλά να αναπαράγει ιδέες.

Καλοπροαίρετες εκπεφρασμένες απόψεις και Συναινέσεις- Συνεννοήσεις- Σωφροσύνη (τα 3Σ) που  πρέπει να επικρατούν, μπορεί να αποτελέσουν την απαρχή μεγάλων σημαντικών αλλαγών και για το λόγο αυτό και εγώ σήμερα θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ως απλός πολίτης έχοντας παραστάσεις και ιδέες και να δημοσιοποιήσω μερικές απλές σκέψεις, που ωστόσο πιστεύω ότι είναι σημαντικές για να περάσει η πόλη, η περιοχή, ο νομός σε μια νέα εποχή που όλοι τη θέλουμε, την αναζητούμε, αλλά δεν φωνάζουμε.

Όπως βλέπουμε λοιπόν, το τελευταίο διάστημα από τα δημοσιεύματα, τα λεγόμενα και τις αντιδράσεις των ανθρώπων της περιοχής, διαπιστώνουμε την αγωνία τους για το μέλλον αυτού του τόπου και κυρίως για το «τρένο που έρχεται» και δεν πρέπει να το χάσουμε για μια ακόμη φορά.

Σε διαφορετικά δημοσιεύματα παρατηρούμε σκόρπιες απόψεις, οι οποίες γίνονται πολλές φορές για εντυπωσιασμό, αλλά και καλοπροαίρετες χωρίς να μπορούν να βρουν αποδέκτη.

Έτσι τα χρόνια περνάνε και η εικόνα αυτής της πόλης, αλλά και του Νομού μεταβάλλεται με πολύ βραδείς ρυθμούς, έτσι ώστε να μην είναι κατανοητή στον επισκέπτη, τον πολίτη, τον χρήστη, η οποιαδήποτε σκέψη και προγραμματισμός για αλλαγή στην κατεύθυνση αυτή.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι βασικές αλλαγές στην πόλη έχουν γίνει στην κυριολεξία κάθε 30 χρόνια.

  • 30 χρόνια μέχρι σήμερα για τη 2η ανάπλαση του παράλιου μετώπου
  • 30 χρόνια μέχρι σήμερα και «βλέπουμε» για την ολοκλήρωση υποδομών και λειτουργιών του Νέου Λιμένα
  • 30 χρόνια μέχρι σήμερα και «βλέπουμε» για τη λύση του Νοσοκομείου της πόλης
  • 30 χρόνια μέχρι σήμερα και «βλέπουμε» για την αξιοποίηση των κτιρίων του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης
  • 30 χρόνια μέχρι σήμερα και «βλέπουμε» …

Στο παρελθόν, όπως θα γνωρίζουμε όλοι, μας δόθηκαν ευκαιρίες οι οποίες θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει την εικόνα αλλά και τη μοίρα αυτού του τόπου, ωστόσο οι διάφορες παθογένειες του συστήματος, αλλά και η στάση των ιδίων των πολιτικών και πολιτών πολλές φορές, δεν επέτρεψαν τούτο.

Να θυμίσω δύο από αυτά για τα οποία έχω ιδία άποψη και έχουν σχέση με την υποθαλάσσια ζεύξη της Πρέβεζας σήμερα και το Γενικό Νοσοκομείο της πόλης, και άλλα δύο τα οποία θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά την εικόνα και λειτουργία της πόλης, πλην όμως ακατανόητες αποφάσεις και σχεδιασμοί οδηγούν στην αντίθετη κατεύθυνση και έχουν σχέση με την ανάπλαση του Κάστρου του Αγίου Ανδρέα και την παράκαμψη Νικοπόλεως- εισόδου της πόλης, ότι:

  • Σε ό,τι αφορά τη ζεύξη, η λύση αυτή επιβλήθηκε, προκειμένου να «εκπαιδευτεί» το τεχνικό προσωπικό της χώρας στις υποθαλάσσιες ζεύξεις περιοχών με τη μέθοδο του «immersed tube” (βυθιζόμενα κιβώτια), μιας και το πρόγραμμα για τέτοιες ζεύξεις στην Ελλάδα, ήτο σοβαρό και μεγάλο και αφορούσε τη ζεύξη του Μαλιακού, τη ζεύξη της Θεσσαλονίκης, τη ζεύξη της Σαλαμίνας, της Λευκάδας πρόσφατα κ.α. έργα των οποίων η εφαρμογή της ανωτέρω μεθόδου απαιτούσε εξειδίκευση και εμπειρίες΅. Το αποτέλεσμα ήταν να απορριφθεί η σκέψη οποιασδήποτε μορφής και λειτουργίας γέφυρας, που θα δημιουργούσε συνθήκες ανάπτυξης από την άλλη πλευρά και κατ΄ επέκταση την ενδυνάμωση της περιοχής μας με έναν καινούριο αστικό ιστό απέναντι.
  • Σε ό,τι αφορά το Νοσοκομείο, να αναφέρω ότι το 2007 σε κοινή σύσκεψη τριών Βουλευτών όμορων Νομών με τον Υπουργό Υγείας, η πρότασή για ένα διανομαρχιακό Νοσοκομείο στην περιοχή του Ακτίου βρήκε εμπόδια σε ανόητες και φτηνές δικαιολογίες, γεγονός που όλοι αντιλαμβανόμαστε τί θα σηματοδοτούσε η κατασκευή Νέου Νοσοκομείου τότε στο Άκτιο τόσο για την πόλη μας, όσο και την ευρύτερη περιοχή.
  • Σε ό,τι αφορά το Κάστρο του Αγίου Ανδρέα, δεν μπορώ παρά να δηλώσω ότι το σχέδιο και η απόφαση της Περιφέρειας για την αξιοποίησή του έχει κατά τη γνώμη μου ως αποτέλεσμα να στερήσει ένα Μητροπολιτικό Πάρκο, που λείπει σήμερα στην πόλη με ό,τι τούτο σημαίνει.
  • Τέλος, αναφορικά με την παράκαμψη της Νικόπολης και την είσοδο της πόλης είναι κατανοητό σε όλους, όχι μόνο τους μηχανικούς και συγκοινωνιολόγους, ότι ποτέ μα ποτέ δεν προσθέτουμε κυκλοφοριακό φόρτο (αυτού της ενδοχώρας όπως από Ιωάννινα- Φιλιππιάδα- Άρτα- Θεσπρωτικό- Λούρο κλπ) σε έναν αναπτυσσόμενο κυκλοφοριακά και υποβαθμιζόμενο κατασκευαστικά- λειτουργικά αυτοκινητόδρομο και ακόμη ότι πόλεις με λιμάνια απαιτούν οδικό άξονα- είσοδο πόλης που να καταλήγει σε αυτά και όχι στον αστικό ιστό της πόλης μας όπως γίνεται σήμερα με τη Λεωφόρο Ειρήνης.

Σε όλο αυτό το σκηνικό, τα χρόνια που πέρασαν, η Πρέβεζα ήτο καταδικασμένη μεταξύ αρχών και προσώπων που δεν αντάλλασσαν απόψεις, σκέψεις και ενέργειες προκειμένου η πόλη να αλλάξει και να βρει την περπατησιά της σε μια νέα εποχή για την οποία προσδοκούμε όλοι τα καλύτερα. Ενεργούσαν μονομερώς, ή δια βαρύτητος σχετικά με τις γνώσεις τους, τις δυνατότητές τους και τη δυναμική τους και γι’ αυτό καμία υποδομή στην πόλη μας βάσει σχεδιασμού δεν έγινε.

Για όλους αυτούς τους λόγους το τελευταίο διάστημα, οι κάθε είδους Σύλλογοι, Φορείς, αλλά και φυσικά πρόσωπα, έχουν εντείνει τις προσπάθειές τους να υποδείξουν σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια και τις καλοπροαίρετες σκέψεις έργα και υποδομές που θα βάλουν την Πρέβεζα στη μετά-μνημονίων και μετά-Covid τουριστική εποχή.

Είναι φανερό όμως ότι όλα όσα πρέπει να γίνουν για να εξυπηρετήσουν τον ανωτέρω σκοπό, δεν μπορεί να αποτελούν μόνο σκέψεις και ιδέες συγκεκριμένων ανθρώπων ή και ομάδων, αλλά συλλογική σύνθεση προτάσεων και απόψεων και να σημειώσω εδώ ότι είμαστε συνηθισμένοι να τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα και όχι να τα προλαβαίνουμε.

Για τον σκοπό αυτό είναι απαραίτητο να εκπονηθεί άμεσα ένα «σχέδιο πτήσης», όπως συνήθως γίνεται από το πλήρωμα του πιλοτηρίου της καμπίνας ενός αεροπλάνου, το οποίο συντεταγμένα και σωστά να οδηγήσει την πόλη εκεί που της αξίζει, γιατί η Πρέβεζα είναι ιστορία, είναι θέση, είναι φύση, είναι ομορφιές, είναι θάλασσα, είναι πολιτισμός και δυστυχώς μέχρι σήμερα είναι και η μοναδική απομονωμένη και αδικημένη πρωτεύουσα της Ηπείρου.

Δεν φτάνει μόνο να μας εξυμνεί ο Guardian, το BBC, το TELEGRAPH, να μας διαφημίζει η BRITISH AIRWAYS, αλλά πρέπει να λάβουμε πρωτοβουλίες που να βάλουν την πόλη και την περιοχή στη Νέα Εποχή.

Για τους ανωτέρω λόγους, θα θέλαμε να συμβάλλουμε και εμείς με τις ιδέες μας, με τις απόψεις μας, με ό,τι χρειαστεί, ώστε να υλοποιηθεί από τους αρμόδιους ένα Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης (Σ.Σ.Α.) , που να βασίζεται σε παραστάσεις, εμπειρίες, οράματα και ρεαλισμό, αλλά ταυτόχρονα να είναι προσγειωμένο στα οικονομικά δεδομένα της περιόδου και πάνω απ’ όλα να θέτει τις προϋποθέσεις για τη διεκδίκηση πόρων από προγράμματα της Ε.Ε. και του κράτους.

Οι αρμόδιοι, λοιπόν, πρέπει να συντάξουν εσπευσμένα ένα «σχέδιο πτήσης» για το χαρακτήρα, τις υποδομές της πόλης, την περιοχή, για το Νομό, ώστε το οποιοδήποτε σχέδιο να οδηγεί την πόλη και την περιοχή στον προορισμό τον οποίο επιλέξαμε.

Οι ιδέες λοιπόν και το πρόγραμμα το οποίο έχουμε επεξεργαστεί βασίζεται στον ανωτέρω σκοπό και  έχει ως βάση να οδηγήσει, να αναμορφώσει και να αλλάξει την εικόνα και λειτουργία της πόλης και της περιοχής τουριστικά, εκμεταλλευόμενοι την ιστορία της (το μεγαλείο της Νικοπόλεως και τα υπόλοιπα πολιτιστικά μνημεία της ευρύτερης περιοχής), αλλά και τη θέση της, τη φυσική της ομορφιά και τις υποδομές που γύρω της αναπτύσσονται (αεροδρόμιο, αυτοκινητόδρομοι) σε συνδυασμό με τις ομορφιές του Αμβρακικού.

Στο πρώτο σκέλος λοιπόν του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης (Σ.Σ.Α.) θα εστιάσουμε στην Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή της, μιας και ο Δήμος αποτελεί το 60% περίπου του πληθυσμού του Νομού και η ίδια η πόλη το 70% του πληθυσμού του Δήμου.

Έτσι, οι παρεμβάσεις που προτείνονται, κινούνται σε δυο κατευθύνσεις. Άλλες είναι άμεσες υλοποίησης και θα αλλάξουν εύκολα και γρήγορα χωρίς μεγάλο κόστος τη σημερινή εικόνα και λειτουργία της πόλης, ενώ άλλες απαιτούν μακροχρόνιο σχεδιασμό ώστε να ωριμάσουν, να χρηματοδοτηθούν και να υλοποιηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και αυτές είναι:

  1. Ανάπλαση παραλιακού μετώπου της πόλης (σήμερα βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης), και εκτιμούμε ότι θα πρέπει να αποτελέσει τον πυρήνα του σχεδίου αυτού, με προεκτάσεις βόρεια και νότια, ώστε το παράλιο αυτό μέτωπο να ξεκινά από το Νέο Λιμένα Πρέβεζας και να ολοκληρώνεται στα Ιαματικά Λουτρά- Μνημείο του Ναύτη, αποτελώντας στο σύνολό της μια ενότητα.

Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ετοιμαστούν άμεσα μελέτες και να εξευρεθεί χρηματοδότηση σύντομα, προκειμένου υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν.

Να θυμίσω εδώ ότι για την οποιαδήποτε επέκταση του κρηπιδώματος του παράλιου μετώπου νότια, μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι Τ.Ο. που βρίσκονται σήμερα 30 χρόνια εγκατειλημμένοι στο Ν.Λ.Π.

Υπάρχει έγγραφο το οποίο είχε δοθεί από εμάς το 2013 στην τότε διοίκηση του Δ.Λ.Τ., το οποίο αναφέρει χαρακτηριστικά ότι « …οι Τ.Ο. ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και παραχωρούνται στο Δ.Λ.Τ.Π. για οποιαδήποτε χρήση αυτού…».

  1. Ανάπλαση Βορείου μετώπου περιοχής parking Ανδρούτσου στο οποίο προτείνεται η λύση της κατασκευής πάρκου ήπιας αστικής ανάπλασης, κατά τα πρότυπα πολλών Ευρωπαϊκών πόλεων με ταυτόχρονη απομάκρυνση του υφιστάμενου parking σε περιοχή του Ν.Λ.Π., αλλά και του Κάστρου του Αγίου Ανδρέα, που μισθώνει η Περιφέρεια από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Στο τμήμα αυτό, η ανάπλαση θα συνδυαστεί με ανάπλαση και του τμήματος της οδού Σπηλιάδου από την είσοδο της Μαρίνας,  έως και το ύψος της Περδικάρη, με διεύρυνση των πεζοδρομίων για χρήση των πολιτών σε βάρος του σημερινού εύρους του οδοστρώματος που χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, αφού η ανάγκη αυτή θα εκλείπει (πλακοστρώσεις – δενδροφύτευση – φωτισμός).

  1. Ανάπλαση Νοτίου παράλιου μετώπου το οποίο είναι από το τουριστικό περίπτερο έως την περιοχή της Γοργόνας, όπου προτείνεται:
    1. Μελέτη- κατασκευή νέου Κρηπιδώματος (άμεση ενημέρωση του Master Plan) με χρήση όπως προαναφέρθηκε των υφιστάμενων Τ.Ο. για τη δημιουργία δεύτερου μεγάλου κρηπιδώματος προς εξυπηρέτηση σκαφών, και μέχρι τότε ανάπλαση του τμήματος της Ε. Βενιζέλου από τη γοργόνα έως τα Ιαματικά Λουτρά με τη διεύρυνση των πεζοδρομίων και την απαγόρευση της στάθμευσης στην περιοχή του παράλιου μετώπου το οποίο θα «χαίρονται» οι πολίτες και οι επισκέπτες της πόλης μας.
    2. Τα κρηπιδώματα θα πρέπει να συνδυαστούν και με την κατασκευή πλωτών προβλητών κατά τα πρότυπα πολλών παραθαλάσσιων πόλεων για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών, που αποτελεί σιγά σιγά το τουριστικό προϊόν της περιοχής μας, κατά τα πρότυπα μιας μικρότερης της υφιστάμενης μαρίνας.
    3. Στο μεσοδιάστημα λόγω του χρόνου ωρίμανσης μελετών, αδειοδοτήσεων και κατασκευών του ανωτέρω έργου, προτείνεται ανάπλαση και πεζοδρόμηση κατά τους θερινούς μήνες (Μάϊος- Σεπτέμβριος) του δρόμου από το parking των Ιαματικών Λουτρών, έως την οδό Καρυωτάκη.
    4. Με αφορμή την κατασκευή και λειτουργία των Ιαματικών Λουτρών, απαιτούνται και έργα διαμόρφωσης της όμορης περιοχής του parking σε σύγχρονο και ασφαλές με ασφαλτόστρωση, φωτισμό, WC και άλλες υποδομές.
    5. Ανάπλαση και εκμετάλλευση της πλατείας Τελωνείου.
    6. Ενέργειες για αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του Στρατού (Κ.Α.Ο.Α.).
  2. Ανάπλαση Κυανής Ακτής βάσει θεματικής μελέτης το οποίο αποτελεί μια κατηγορία από μόνη της, αφού αποτελεί το πλησιέστερο σημείο για κολύμβηση- περίπατο στον αστικό ιστό και το σημείο στο οποίο ενώνονται η Λ. Ειρήνης με τη Βενιζέλου και δημιουργία roundabout (κυκλικού μικρού κόμβου) στη θέση του σημερινού ξεπερασμένου και επικίνδυνου τριγώνου.
  3. Η ανάπλαση του νοτίου μετώπου θα πρέπει να φτάσει ως και το Αλιευτικό Καταφύγιο Παντοκράτορα. Σημαντική θέση σε αυτή τη διαδρομή έχει το κάστρο του Παντοκράτορα και το πάρκο μπροστά από αυτό, του οποίου η τύχει έχει αφεθεί στο χρόνο. Σήμερα καταρρέει από όλες τις πλευρές και χρειάζεται άμεση μελέτη και παρέμβαση του Υπουργείου Πολιτισμού για τη διάσωσή του και την ανάδειξή του ως μνημείο επισκέψιμο.

Να θυμίσω ότι στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε σταλεί επιστολή που επισήμανα τα προβλήματα και τις δυσμενείς εξελίξεις αν δεν ληφθούν μέτρα άμεσα και δυστυχώς επιβεβαιώθηκα.

Δεν πρέπει να δράσουμε αφού καταρρεύσει, τότε θα είναι αργά…

  1. Η προτεινόμενη διαμόρφωση του Ιστορικού Κέντρου θα πρέπει να συνδυαστεί και με τον «αποκλεισμό» της χρήσης των οδών του Ιστορικού Μετώπου (πλην αδειοδοτούμενων μονίμων κατοίκων με θέσεις στάθμευσης) από οποιαδήποτε διέλευση οχημάτων, αρχικά τουλάχιστον για τους καλοκαιρινούς μήνες και ώρες από 15:00 και μετά. Για την περιοχή του ιστορικού κέντρου απαιτούνται δράσεις και ενέργειες προκειμένου να «ξαναζωντανέψει» κατά το πρότυπο και άλλων παρόμοιων Πόλεων, ενώ θα πρέπει να εξευρεθούν από το Δήμο προγράμματα χρηματοδότησης επισκευής των νεοκλασικών κτιρίων τα οποία έχουν αφεθεί στο χρόνο και αποτελούν κοσμήματα , εκτός των άλλων, αλλά συνάμα και εστίες μόλυνσης.

Παράλληλα θα δρομολογηθεί η κατασκευή των «pocket parks» (πάρκα τσέπης) σε χώρους εντός του ιστού του Ιστορικού Κέντρου, όπως χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πάρκο στάθμευσης απέναντι από τον Ιερό Καθολικό Ναό Αγίου Ανδρέα επί της 21ης Οκτωβρίου και τo τρίγωνο Λ. Ειρήνης- Μπιζανίου όπου βρίσκεται το μνημείο του Β’ Παγκοσμίου πολέμου κ.α.

Τέλος, θα πρέπει να αναδειχθούν με χάρτες του Ιστορικού Κέντρου επί πινάκων σε καίριες θέσεις, τα σημεία ιστορικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, τόσο ως προς την προσβασιμότητα όσο και τη σήμανση- φωτισμό τους κτλ. για να αποτελέσουν σημεία- βάσεις μιας περιπατητικής διαδρομής εντός του Ιστορικού Κέντρου. Τέτοια είναι η οικία Καρυωτάκη, Seitan Pazar, καθολικός ναός Αγίου Ανδρέα, ενετικό ρολόι, Ιερός Ναός Αγίου Χαραλάμπους, Παναγία των Ξένων, Άγιος Αθανάσιος, το νεοκλασικό Συρρακιωτών, βιβλιοθήκες, αρχοντικά και νεοκλασικές κατοικίες κλπ.

  1. Η εξυπηρέτηση των πολιτών και επισκεπτών την ανωτέρω περίοδο, θα πρέπει να γίνεται με τη χρήση Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας. Ο Δήμος μέσω προγραμμάτων θα πρέπει να προμηθευτεί σύγχρονα ηλεκτρικά minibus 10 έως 15 θέσεων ελαφριού τύπου, τα οποία θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολιτών καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά και των επισκεπτών τουριστών της πόλης. Έτσι προτείνονται δύο διαδρομές:
  • Μικρός δακτύλιος (ring). Θα εξυπηρετεί τους επισκέπτες εντός της πόλης με τη διαδρομή parking Ιαματικών Λουτρών, παράλιο μέτωπο, Λ. Ειρήνης, Μαρίνα και Parking Λιμανιού, Νοσοκομείο, κόμβος Τάπιας και επιστροφή στο Parking Ιαματικών Λουτρών, που θα λειτουργεί και τον χειμώνα.
  • Μεγάλος δακτύλιος (ring). Θα εξυπηρετεί τους τουρίστες και τους επισκέπτες που θα επιθυμούν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες να επισκεφτούν το Ιστορικό Μνημείο της Νικόπολης και τις όμορφες παραλίες της περιοχής, ξεκινώντας από το Ν.Λ.Π., κόμβος Τάπιας, ΚΤΕΛ, Αρχαιολογικό Μουσείο, Νικόπολη, Μονολίθι, Παντοκράτορας, Ιαματικά Λουτρά και επιστροφή στο Ν.Λ.Π.

Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να υλοποιηθούν δράσεις για τη διαμόρφωση και αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Ειρήνης, τόσο από τις καταλήψεις πεζοδρομίων, όσο και από τις μόνιμες και μακροχρόνιες κατά την ημέρα σταθμεύσεις αυτοκινήτων, με τη χρήση ελεγχόμενης χρονοστάθμευσης με μικρό αντίτιμο κάρτας για χρήση και εξυπηρέτηση των πολιτών- επισκεπτών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν για ανάγκες Υπηρεσιών και αγοράς (max παραμονή 1 ώρα και όχι ανανέωση)

Η Λ. Ειρήνης θα πρέπει να σημανθεί με ιδιαίτερης αισθητικής και λειτουργίας ανακλαστήρες οδοστρώματος, «μάτια γάτας», προς αποφυγήν διπλο-τριπλο προσπεράσεων και διπλο- τριπλο σταθμεύσεων (οι εικόνες τους καλοκαιρινούς μήνες και όχι μόνο, είναι τριτοκοσμικές).

Στάσεις αναμονής ιδιαίτερης αισθητικής θα πρέπει να δημιουργηθούν κατά μήκος της κίνησης των αστικών οχημάτων, ενώ το αντίτιμο χρήσης των λεωφορείων προτείνεται επιδοτούμενο για το «μικρό δακτύλιο» και χαμηλό για το «μεγάλο δακτύλιο».

  1. Είσοδος πόλης

Όπως συμβαίνει σε κάθε πόλη με λιμάνι, η είσοδος της πόλης θα πρέπει να καταλήγει πάντα στην περιοχή του Λιμανιού.

Για το λόγο αυτό, προτείνεται να διερευνηθεί παλαιότερη πρότασή μας για κατασκευή cut and cover (υπόγεια διάβαση) στην περιοχή που θα ξεκινά από το χερσαίο χώρο του Λιμανιού και θα εξέρχεται στο πίσω μέρος του Νοσοκομείου, στην οδό Κολοκοτρώνη, η οποία με διαπλάτυνσή της ανατολικά και μέσω ενός κυκλικού κόμβου στην περιοχή του Β΄ Λυκείου και της οδού Αρχελάου θα καταλήγει στη Λεωφόρο Ιωαννίνων στον κόμβο του My Market.

Η σκέψη αυτή απαιτεί μεγάλο έργο υποδομής, δίνει άλλο χαρακτήρα στην πόλη, λύνει σχεδόν όλα τα προβλήματα της κυκλοφορίας και απελευθερώνει την Επ. Οδό που ενώνει την Πρέβεζα με το Ψαθάκι- Άγιο Θωμά, για μια άλλου είδους χρήση αστικής μορφής, περιπατητικού ενδιαφέροντος με ποδηλατόδρομους κτλ, αφού ο σχεδιασμός για είσοδο με χρήση της Ε.Ο. (διέλευση μέσω του στρατοπέδου καυσίμων και ένωση με τη Λ. Ιωαννίνων υψηλά) , αφενός μεν στερεί από τους πολίτες και επισκέπτες την παραθαλάσσια διαδρομή για περιπατητική διαδρομή αναψυχής και αφετέρου δε απαιτεί επέκταση στη θάλασσα και διέλευση μέσω αστικών περιοχών, κάτι που συνεπάγεται σημαντικό κόστος και χρόνο για απαλλοτριώσεις, σε αντίθεση με μια γρήγορη και ασφαλή είσοδο.

Η ανωτέρω πρόταση συνδυάζεται και με τη δημιουργία των χώρων στάθμευσης εντός του Νέου Λιμένα που είχαμε προαναφέρει.

Κυκλικός Κόμβος δημιουργείται στην επαφή της Σπηλιάδου με την είσοδο του Λιμανιού, ώστε να ρυθμίζει την κυκλοφορία όλων των χρήσεων της περιοχής αφού εκεί συμβάλλουν 4 χρήσεις του Ν.Λ.Π. (Αλιευτικό Καταφύγιο, Εμπορικό Λιμάνι, Σταθμός Κρουαζιέρας, Μαρίνα) , αλλά και σε συνδυασμό με την υπόγεια διάβαση, να αφήνει ανεπηρέαστη τη σημερινή κυκλοφορία της Σπηλιάδου και τους κάθετους δρόμους έως το Νοσοκομείο, και την Ε.Ο. με τη σημερινή της χρήση απαλλαγμένη από επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο.

  1. Νέος Λιμένας Πρέβεζας

Θα πρέπει άμεσα και ανεξαρτήτως των χρήσεων που θα προβλέπει το  υπό αναθεώρηση Master Plan, να εκπονηθεί άμεσα μελέτη– εξευρεθεί χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του λιμανιού στην Ανατολική και Βόρεια πλευρά, προκειμένου να ολοκληρωθεί μια εκκρεμότητα 30 χρόνων με ότι σημαίνει τούτο και να είναι έτοιμο για τις υποδομές των χρήσεων του Master Plan.

Συγχρόνως θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει σύμφωνα με το MP (που πρέπει κάποια στιγμή άμεσα να ολοκληρωθεί), η κατασκευή Terminal και υποδομών εξυπηρέτησης μικρών κρουαζιερόπλοιων Ανδριατικής και εκβάθυνση διαύλου για την εξυπηρέτησή τους.

  1. Ανάπλαση Κάστρου Αγίου Ανδρέα

Σε ό,τι αφορά το Κάστρο, η άποψή μας την οποία έχουμε εκφράσει και δημόσια, ήταν να αποτελεί ένα Μητροπολιτικό Πάρκο, το οποίο έχει ανάγκη η πόλη (δύσκολα θα συναντήσεις πόλη χωρίς Μητροπολιτικό Πάρκο ως σημείο αναφοράς), μέσα στον αστικό ιστό και για το λόγο αυτό η χρήση των διατηρητέων κτιρίων για στέγαση Δημόσιων Υπηρεσιών μας βρίσκει αντίθετους, διότι στερεί από την πόλη, έναν πολυχώρο πολιτιστικών -ψυχαγωγικών -αθλητικών κλπ δράσεων αναψυχής, αποδίδοντας κάποια εμβληματικά και αξιοποιήσιμα κτίρια σε ζωντανούς πολιτιστικούς συλλόγους, δημιουργώντας χώρους αναψυχής, εκγύμνασης, περιπάτου, tennis και ήπιας φυτικής ανάπλασης για τους κατοίκους της πόλης, που συνδυαζόμενο με την επικείμενη ανάπλαση της περιμετρικής τάπιας του Κάστρου θα αποτελούσε το εμβληματικό σημείο αναφοράς του συνόλου της πόλης εφεξής.

  1. Περιμετρική οδός Πρέβεζας

Με βάση την κατασκευή της Νέας Εισόδου, όλη η κυκλοφορία του παράλιου αλλά και εσωτερικού οδικού δικτύου θα «πέφτει» στη Λ. Ιωαννίνων. Είναι επιτακτική ανάγκη να μελετηθεί και να κατασκευαστεί περιμετρική της πόλης οδός προς τα δυτικά, συνδέοντας την είσοδο της πόλης (Λ. Ιωαννίνων) με τη νότια πλευρά (περιοχή Κυανής Ακτής).

Μέχρι τότε θα πρέπει να δημιουργήσουμε μίνι περιμετρική οδό για οχήματα μικρότερα των 15 τόνων, χρησιμοποιώντας υφιστάμενο οδικό δίκτυο με τις απαραίτητες αλλαγές στις σημάνσεις των οδών, προκειμένου να αποσυμφορήσουμε το κέντρο της πόλης και την καθημερινότητα των κατοίκων από επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο που συνεπάγεται η παράκαμψη της Νικόπολης, αλλά και η σαφής έλλειψη πληροφορίας με κάθετη και ηλεκτρονική ενημέρωση (matrix ), που πρέπει να εγκατασταθεί άμεσα σε αρκετά σημεία για την ενημέρωση των  οδηγών, μιας και η τεχνολογία των GPS οδηγεί στην συντομότερη διαδρομή δηλαδή το κέντρο.

  1. Γενικό Νοσοκομείο Πρέβεζας

Αποτελεί μια «πονεμένη» ιστορία, όπου τα χείλη δεκάδων πολιτικών του τόπου μας την έχουν αναφέρει, αλλά μέχρι σήμερα δυστυχώς και όπως είχα πει σε πρόσφατη συνέντευξή μου, τόσοι Υπουργοί, τόσοι Γενικοί Γραμματείς, τόσοι Βουλευτές, τόσοι Αντιπεριφερειάρχες, Νομάρχες και Δήμαρχοι περάσανε που δεν ήταν δυνατόν να συνεννοηθούν- να ομονοήσουν και να φέρουν εις πέρας την κατασκευή ενός σύγχρονου και ευέλικτου Νοσοκομείου που χρειάζεται η πόλη μας, σε αντίθεση με όμορους νομούς οι οποίοι έδρασαν, γρήγορα και αποτελεσματικά και σήμερα «χαίρονται» Νοσοκομείο που κατά την άποψή μου μπορεί και να μην χρειάζεται (τουλάχιστον για το μέγεθός του και τη δαπάνη του).

Αν γνωρίζω καλά, σήμερα που συζητάμε, διαθέτουμε οικόπεδο, όπως όλοι λένε, αλλά δεν έχουμε τις μελέτες που απαιτούνται για να ζητήσουμε τη χρηματοδότηση του σημαντικού αυτού έργου (αν υπάρχει αντίθετη άποψη να κατατεθεί, γιατί οι μελέτες σκοπιμότητας, οικονομικές, οικονομοτεχνικές και τεχνικές μελέτες με μια σειρά προαπαιτούμενων αδειοδοτήσεων, είναι η αρχή και το τέλος για την όποια διεκδίκηση χρηματοδότησης και κατασκευή ενός έργου).

Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει για την κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου Νοσοκομείου, αλλά τα 30 και πλέον χρόνια προσπάθειας είναι πολλά.

Στις σύγχρονες εποχές πρέπει να μάθουμε να λειτουργούμε ευέλικτα και αποτελεσματικά.

Έτσι θα μπορούσαμε και θα έπρεπε να είχαμε ετοιμάσει όλο αυτό το διάστημα ένα PLAN B, το οποίο θα κινούνταν στην αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου Νοσοκομείου, και το οποίο κατά την άποψή μου θα ήταν πιο εύκολα διαχειρίσιμο, ιδιαίτερα τη μετά την κρίση και μετά μνημονίων εποχή και σε συνδυασμό της ευκαιρίας που χάθηκε το 2007 ( αναφορά στην εισαγωγή του κειμένου μου) και το οποίο σήμερα θα ήταν έτοιμο.

Παραδείγματα στον Ελλαδικό χώρο υπάρχουν πολλά σε αυτή την κατεύθυνση και η γεωμετρία και ογκοπλαστική του δικού μας Νοσοκομειακού συγκροτήματος ευνοεί κάτι τέτοιο, το οποίο και με την ένταξη (με εξαγορά- απαλλοτρίωση) όμορης μη λειτουργούσης ξενοδοχειακής μονάδας, σε συνδυασμό και με την έκταση που διαθέτει, μπορεί να αποτελέσει ένα σύγχρονο κέντρο περίθαλψης των πολιτών και επισκεπτών της πόλης μας και να δώσει τέλος στη μακροχρόνια αναμονή και στις αερολογίες.

Σκεφτείτε όμως το γεγονός ότι στα πλαίσια της μακροχρόνιας απαίτησης και ενδεχομένως υλοποίησης ανέγερσης νέου Νοσοκομείου, με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το υπάρχων κτίριο, τη στιγμή που η Περιφερειακή Ενότητα για παράδειγμα, έχει δρομολογήσει ήδη κατασκευή διοικητηρίου όπως προαναφέρθηκε, γεγονός που αποδεικνύει ακόμη μια φορά την ανάγκη συνολικού σχεδιασμού και συνεργασίας όλων των φορέων.

Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι η συντήρηση και η λειτουργία όλων των ανωτέρω εγκαταστάσεων- υποδομών απαιτεί σοβαρή δαπάνη και για το λόγο αυτό ο Δήμος θα πρέπει να εκμεταλλευτεί το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων και να μην διστάσει να δημιουργήσει έσοδα από τις ίδιες τις χρήσεις που παραχωρεί, είτε σε θάλασσα, είτε σε στεριά και οι πολίτες να ανταποκριθούν θετικά στο όποιο καλοπροαίρετο κάλεσμα.

Θα μπορούσαμε να υπεισέλθουμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά και περισσότερες απόψεις δράσεων- παρεμβάσεων, πλην όμως κρίναμε σκόπιμο να εστιάσουμε και να αναφερθούμε στη δημιουργία των συγκεκριμένων υποδομών, οι οποίες άλλες είναι άμεσης εφαρμογής και άλλες στρατηγικού και μακροχρόνιου σχεδιασμού, που θα σηματοδοτήσουν και θα αποτελέσουν τη νέα φάση στην οποία εισέρχεται η πόλη με κύριο εξαγώγιμο προϊόν το πολιτιστικό και τουριστικό της υπόβαθρο.

Η Πρέβεζα έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα που εφόσον αξιοποιηθούν, μπορούν να την καταστήσουν ως τον πλέον ελκυστικό επενδυτικό προορισμό στην ευρύτερη περιοχή. Θα μπορούσαν να προωθηθούν μεγάλου ύψους ξένες επενδύσεις, αρκεί να γίνουν κινήσεις στη βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου για αυτό το σκοπό. Ενδιαφερόμενοι υπάρχουν πολλοί, πράγμα που είμαι σε θέση να γνωρίζω και από τις επαφές που έχω και το κλίμα που βλέπω. Χρειάζονται όμως θαρραλέες πολιτικές αποφάσεις από την πόλη και την Περιφέρεια και, όπως ανέφερα και πριν, ένα ολοκληρωμένο πακέτο κινήτρων.

Όλα τα ανωτέρω αποτελούν σκέψεις  ενός ακόμα πολίτη, οι οποίες κατατίθενται δημοσίως αλλά και αρμοδίως στους Φορείς, προκειμένου αποτελέσουν τη βάση συνθέσεων και άλλων απόψεων για τη δημιουργία ενός Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης της πόλης μας και την είσοδό της σε μια Νέα Εποχή.

Προηγούμενο Άρθρο

”Καλπάζει” ο κορονοϊός στις σχολικές μονάδες – 24 νέα κρούσματα

Επόμενο Άρθρο

Μητροπολίτης Δωδώνης: Όργανα του σατανά οι αρνητές ιερείς

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...