Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2024, 20:59

Νέες διαμαρτυρίες – επισημάνσεις για την κυκλοφορία στον δρόμο Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΡΕΒΕΖΑ-ΜΟΝΟΛΙΘΙ

Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για ένα θέμα, που αφορά εμάς, αλλά και εσάς, τα παιδιά μας, αλλά και τα παιδιά σας, όλους και τα παιδιά όλων, που κυκλοφορούμε στον παραλιακό δρόμο Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, και ιδιαίτερα από την έξοδο της σήραγγας Ακτίου μέχρι το Μονολίθι, όπου ειδικά την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου μετακινείται μεγάλο τμήμα του πληθυσμού.

Μετά την αποπεράτωση της Αμβρακίας η κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων (λεωφορείων, φορτηγών, βυτιοφόρων, νταλικών) αυξήθηκε κατά 30% με αποτέλεσμα να δημιουργούνται επιπλέον απίστευτα δύσκολες συνθήκες μετακίνησης σε αυτό τον «αρχαίο Εθνικό δρόμο».

Έχοντας υπόψη την πρόσφατη απάντηση του Υπουργού  Υποδομών στην Βουλή, όπως την διαβάσαμε στον ηλεκτρονικό τύπο, συνειδητοποιούμε πως μέχρις ότου ο πρωτόγονος  αυτός δρόμος γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ίσως περάσουν δεκαετίες.

Η χθεσινή, όμως, ανακοίνωση της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Πρέβεζας, που αναφέρει πως δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε ούτε τα φανάρια στις διασταυρώσεις Δροσιάς και Μύτικα, ξεχειλίζει το ποτήρι και δεν μας επιτρέπει πλέον να μείνουμε και εμείς ούτε στιγμή βουβοί.

Γι’ αυτό σας καλούμε ΑΜΕΣΑ να προστατεύσετε στοιχειωδώς τις ζωές μας (και τις δικές σας ζωές) με μικρές και μικρού κόστους επεμβάσεις.

Προτείνουμε:

Α. Να απελευθερωθεί και να ασφαλτοστρωθεί πλήρως, όπου απαιτείται, η παλαιά επαρχιακή οδός Πρέβεζα-Μύτικας, από την οδό Λασκαράτου μέχρι την είσοδο ΒΙ.ΠΕ. με δυνατότητα μικτής (και χαμηλής ταχύτητας) χρήσης  αυτοκινήτων και ποδηλάτων-μοτοποδηλάτων.

Β. Να τηρηθεί η νομιμότητα και να απελευθερωθούν πλήρως τα όρια απαλλοτρίωσης του δρόμου Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα, να καθαρίζονται αυτά κατά τακτά διαστήματα από βλάστηση, ώστε να εξασφαλίζεται η καλή ορατότητα, ιδίως στα σημεία συμβολής με κάθετους δρόμους εξόδου.

Γ. Να διευκολυνθεί η χρήση όλων των υφισταμένων τεχνικών έργων επί της παραλιακής οδού, για την εκατέρωθεν δίοδο πεζών, ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και αυτοκινήτων, τόσο των κατοίκων, όσο και των επισκεπτών των περιοχών αυτών.

Η λύση αυτή έχει δοκιμασθεί με επιτυχία και κυριολεκτικά σωτήρια αποτελέσματα στην υπόγεια διάβαση (που διαμορφώσατε προ μερικών ετών) στο τεχνικό έργο, όπου η αντιπροσωπεία της HUNDAI.

Κατ΄αυτόν τον τρόπο αποφορτίζεται η παραλιακή οδός από την κίνηση μίας εκτεταμένης περιοχής σχεδόν μέχρι τα όρια του Μύτικα.

Δ. (SOS). Να απαγορευτεί η αριστερή είσοδος στον Μύτικα, που υπάρχει απέναντι και λίγο πριν από την είσοδο στην ΒΙ.ΠΕ., με τοποθέτηση απαγορευτικού σήματος στην αρχή της οδού, καθόσον το υπάρχον απαγορευτικό σήμα περίπου απέναντι και δεξιά επί της παραλιακής οδού, οι περισσότεροι το αγνοούν ή το περιφρονούν. Δεν υπάρχει λόγος χρήσης της επικίνδυνης αυτής εισόδου στον Μύτικα, αφού μπορεί κανείς να μπει στον οικισμό με ασφάλεια από την υπόγεια διάβαση στην είσοδο της ΒΙ.ΠΕ. Επ’ ευκαιρία αναφέρουμε πως χρειάζεται μια στοιχειώδη αποστράγγιση-επίστρωση η διάβαση αυτή, μονίμως με λακούβες και νερό.

Ε.(SOS). Να εγκατασταθεί οπωσδήποτε και άμεσα ενδεικτικός φωτισμός στην είσοδο της ΒΙ.ΠΕ., για τον προσανατολισμό το βράδυ.

Συμφωνούμε απόλυτα με την σκέψη-πρόταση της Περιφέρειας για την απαγόρευση κυκλοφορίας των άνω των 5 τόνων φορτηγών ημέρες αργιών και Σαββατοκύριακα και ελπίζουμε να επιτευχθεί ΑΜΕΣΑ η απαγόρευση αυτή και καθ’ όλη την τουριστική περίοδο με ταυτόχρονη ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ τους για αντιμετώπιση και της αδράνειάς τους.

Εν κατακλείδι, επισημαίνουμε τον σημαντικό ρόλο του κόμβου της Λασκαράτου για την ενίσχυση της ασφαλούς μετακίνησης κατοίκων ευρυτάτης περιοχής, αλλά και διερχομένων οχημάτων. Πιστεύουμε πως συνετέλεσε καθοριστικά στην μείωση ατυχημάτων ή και δυστυχημάτων και ανυπομονούμε για την ολοκλήρωση και του κόμβου Μύτικα, που δυστυχώς αναβάλλεται για το επόμενο καλοκαίρι.

Όσον αφορά την συμβολή του Δήμου στο εν λόγω θέμα της ασφαλούς μετακίνησης από Πρέβεζα έως Μονολίθι, θεωρούμε, πως επίσης υπάρχουν μικρές και μικρού κόστους επεμβάσεις σε αγροτικούς δημοτικούς δρόμους προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας πληθυσμού από Αλωνάκι-Δροσιά-Καλαμίτσι έως Μύτικα, έτσι ώστε να αποφεύγεται η χρήση του Εθνικού Δρόμου, να αποφορτίζεται αυτός αλλά και αρκετοί να μετακινούνται τοπικά με ασφάλεια. Συγκεκριμένα:

1.Να μεριμνά τακτικά ο Δήμος για τον καθαρισμό από βάτα, καλάμια, αγριάδες των αγροτικών δημοτικών δρόμων της ανωτέρω περιοχής, καθώς επίσης και  για την κατά το δυνατόν ασφαλτόστρωσή τους, έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση τους, ιδίως των δρόμων από Δροσιά έως Καλαμίτσι.

2.Να διανοίξει-κατασκευάσει παραλιακό δρόμο κατά μήκος της ακτής από Δροσιά έως Μύτικα, έστω και τμηματικά σε όσα σημεία υπάρχει πρόσβαση και δυνατότητα και νομιμότητα.

Υστερόγραφο:1. Επειδή ο λόγος για ατυχήματα-δυστυχήματα, υπενθυμίζουμε ένα γεγονός της δεκαετίας του ΄80, όταν ο γιός ενός γνωστού Έλληνα μεγιστάνα έπαθε ρήξη σπληνός στην Λευκάδα, όπου έκανε διακοπές. Δεν προλάβαινε ούτε στα Γιάννενα, ούτε με ελικόπτερο στην Αθήνα να πάει. Ευτυχώς, πρόλαβαν το παιδί ο χειρουργός και ο αναισθησιολόγος του φτωχού επαρχιακού Νοσοκομείου Πρέβεζας.

2.Η παρέμβασή μας αυτή αφορά μόνο στην μετακίνηση από Πρέβεζα έως Μονολίθι.

Με εκτίμηση

Βικτωρία Παπαγεωργίου-Τζούρου

Προηγούμενο Άρθρο

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος – Ειδικό Δημοτικό Σχολείο – ΚΑΠΗ Δήμου Πρέβεζας

Επόμενο Άρθρο

Το Δημοτικό Ωδείο διοργανώνει συναυλία για τα 40 χρόνια από τον θάνατο του Βασίλη Τσιτσάνη

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...