Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024, 0:23

Κώστας Μπάρκας: Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, με μειωμένη την κρατική επιχορήγηση, είναι απαραίτητο να αξιοποιηθούν οι πρόσοδοι της σχολικής περιουσίας

Αναφορά προς την αρμόδια Υπουργό Παιδείας για το θέμα της αξιοποίησης της σχολικής περιουσίας σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, κατέθεσε ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας. Η συγκεκριμένη Αναφορά βασίζεται σε σχετική Επιστολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Πρέβεζας, η οποία και ανέδειξε το ζήτημα, προς τις αρμόδιες αρχές του Νομού. Όπως επισημαίνεται στην Αναφορά του κ. Μπάρκα, η λειτουργία των σχολείων έχει πια επιδεινωθεί ραγδαία, λόγω της πανδημίας και των αυξημένων εξόδων για την αγορά των προβλεπόμενων μέσων καθαρισμού, καθώς κι από τη μεγαλύτερη ανάγκη για αγορά πετρελαίου, ως άμεσο αποτέλεσμα του μέτρου των ανοιχτών παραθύρων. Η εν λόγω πραγματικότητα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι με ευθύνη της κυβέρνησης η κρατική επιχορήγηση βαίνει συνεχώς μειούμενη, οδηγεί τις σχολικές μονάδες σε οικονομική ασφυξία. Μία διέξοδος θα μπορούσε να είναι η αξιοποίηση των προσόδων της σχολικής περιουσίας. Εντούτοις, τίθενται ερωτήματα, όπως, πρώτον, κατά πόσο η υφιστάμενη σχολική περιουσία έχει καταγραφεί και δεύτερον, αν οι πρόσοδοι από την σχολική περιουσία αποδίδονται στις σχολικές επιτροπές, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και σε περίπτωση που δεν αποδίδονται, τους λόγους για τους οποίους οι πρόσοδοι δεν αποδίδονται.

Με την Αναφορά του κ. Μπάρκα προς την Υπουργό Παιδείας κοινοποιείται το αίτημα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Πρέβεζας, για παροχή επιπρόσθετων χρηματικών επιχορηγήσεων προς τις Σχολικές Επιτροπές, από χρήματα που θα προέλθουν από το Φόρο Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων που αποδίδεται στο Δήμο.

Ακολουθεί αναλυτικά η κατατεθείσα Αναφορά:

 

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Για την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Αξιοποίηση προσόδων σχολικής περιουσίας»

Ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Μπάρκας Κωνσταντίνος καταθέτει προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων την με Αριθμό Πρωτοκόλλου 93/16-03-2021, Επιστολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Α’ βαθμιας και Β’ βαθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Πρέβεζας, με την οποία ζητεί την αξιοποίηση της σχολικής περιουσίας, καθώς η λειτουργία των σχολείων, έχει πια επιδεινωθεί ραγδαία, λόγω της πανδημίας και των αυξημένων εξόδων για την αγορά των προβλεπόμενων μέσων καθαρισμού, καθώς κι από τη μεγαλύτερη ανάγκη για αγορά πετρελαίου, ως άμεσο αποτέλεσμα του μέτρου των ανοιχτών παραθύρων. Όπως επισημαίνεται στην Επιστολή, η μειούμενη κρατική τακτική επιχορήγηση θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί, έστω και μερικώς, από προσόδους της σχολικής περιουσίας. Όμως, με την Επιστολή της η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Α’ βαθμιας και Β’ βαθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πρέβεζας, θέτει ερωτήματα, πρώτον, κατά πόσο η υφιστάμενη σχολική περιουσία έχει καταγραφεί και δεύτερον, αν οι πρόσοδοι από την σχολική περιουσία αποδίδονται στις σχολικές επιτροπές, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και σε περίπτωση που δεν αποδίδονται, τους λόγους για τους οποίους παρατηρείται το συγκεκριμένο φαινόμενο.

Με την Επιστολή της η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Α’ βαθμιας και Β’ βαθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πρέβεζας αιτείται την παροχή επιπρόσθετων χρηματικών επιχορηγήσεων προς τις Σχολικές Επιτροπές, από χρήματα που θα προέλθουν από το Φόρο Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων που αποδίδεται στο Δήμο.

Επισυνάπτεται η Επιστολή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Α’ βαθμιας και Β’ βαθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Πρέβεζας.

Παρακαλούμε για την άμεση εξέταση της Επιστολής, για την απάντηση και τις σχετικές σας ενέργειες καθώς και να μας ενημερώσετε σχετικά.

Αθήνα 17.03.2021

 

Ο καταθέτων  Βουλευτής

Μπάρκας Κωνσταντίνος

 

Προηγούμενο Άρθρο

Διευκρινίσεις για τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας για το 2021

Επόμενο Άρθρο

Αρνητικά βεβαιώθηκαν όλα τα τεστ που έγιναν το διήμερο 16-17 Μαρτίου σε Κοινότητες του Δήμου

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...