Αυτή την εβδομάδα (4-10 Απρ. 2021), Δ΄ Εβδομάδα των Νηστειών, θα γίνουν οι εξής ιερές ακολουθίες και Θείες Λειτουργίες:
- Την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, 4-4-2021, δύο (2) Θείες Λειτουργίες. Η πρώτη 6.45-9.45 π. μ. και η δεύτερη 10.00-11.00 π. μ.. Ανάμεσα στις δύο Λειτουργίες θα γίνει η λιτάνευση και η προσκύνηση του Τιμίου Σταυρού. Κάθε Κυριακή για όλη τη Σαρακοστή θα τελείται η (πιο εκτεταμένη) Λειτουργία του Αγίου Βασιλείου.
- Τη Δευτέρα, 5-4-2021, την Τρίτη, 6-4-2021, και την Πέμπτη, 8-4-2021, ώρα 7.00-8.00 το βράδυ, το Μέγα Απόδειπνο.
- Την Τετάρτη, 7-4-2021, ώρα 6.00-8.00 μ. μ., βραδινή Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.
- Την Παρασκευή, 9-4-2021, ώρα 6.30-9.00 π. μ., πρωινή Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία.
- Την Παρασκευή βράδυ, 9-4-2021, ώρα 7.00-8.15 μ. μ., οι Δ΄ Χαιρετισμοί της Θεοτόκου.
- Το Σάββατο πρωί, 10-4-2021, εορτή αγίου Γρηγορίου του Ε΄, ώρα 7.00-9.30 π. μ., Θεία Λειτουργία.
- Το Σάββατο απόγευμα, ώρα 6.00-7.15 μ. μ., Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο.
- Κάθε πρωί, ώρα 7.00-9.00 π. μ., Όρθρος-Ώρες-Εσπερινός Τριωδίου.
- Κάθε απόγευμα, ώρα 5.30-7.00 μ. μ., (πλην Σαββατοκύριακου) Εξομολόγηση.
(Λόγω του υγειονομικού περιορισμού ως προς τον αριθμό των εκκλησιαζομένων, κάθε εβδομάδα τελούνται στην ενορία μας αρκετές Θείες Λειτουργίες (2 την Κυριακή, 2 Προηγιασμένες και 1 το Σάββατο, σύνολο 5 αυτή την εβδομάδα), ώστε όλο και περισσότεροι ενορίτες να έχουν δυνατότητα εκκλησιασμού και Θείας Κοινωνίας).
Με τον Σταυρό του ο Χριστός έδειξε πόσο κοντινός μας έγινε. «Σήμερον ο απρόσιτος τη ουσία προσιτός μοι γίνεται και πάσχει πάθη, ελευθερών με των παθών». Από Θεός απροσπέλαστος, έγινε απολύτως προσιτός σε μας, μετέχοντας σε όλα τα δικά μας, πλην της αμαρτίας. Έγινε ο κατ’ εξοχήν δικός μας άνθρωπος. Γι’ αυτό και ανέβηκε στον Σταυρό αντί για μας, ώστε με τα φριχτά πάθη του να απαλλάξει εμάς από τα πάθη μας (τις αμαρτίες μας). Από τη στιγμή που ο Σταυρός βάφτηκε με το αίμα του Χριστού, έγινε Τίμιο Ξύλο, όργανο της σωτηρίας μας.
Ο Χριστιανός καλείται τώρα με τη σειρά του να απεκδυθεί και αυτός «τον παλαιόν άνθρωπον συν ταις πράξεσιν αυτού» (Κολ. 3, 9) και συσταυρούμενος με τον Χριστό, να σταυρώσει τις κακές επιθυμίες και τα πάθη του. Αυτό επιχειρεί πάντοτε με τη συνολική εγκράτεια, αλλά ιδιαιτέρως κατά τη Μεγάλη Σαρακοστή. Είναι όμως ένα εξαιρετικά επίπονο έργο αυτό. Δεν είναι καθόλου εύκολο το «απαρνησάσθω εαυτόν». Μοιάζει με την κοπιώδη πορεία των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο στη Γη της Επαγγελίας, «εν γη ερήμω και αβάτω και ανύδρω».
Στην πορεία τους αυτή οι Εβραίοι έφτασαν κάποτε κατάκοποι και καταδιψασμένοι στις πηγές της Μερράς. Μα δοκιμάζοντας τα νερά, είδαν πως ήταν κατάπικρα από τα πολλά νιτρώδη άλατα της περιοχής. Ο Μωυσής τότε, με υπόδειξη του Θεού, έριξε ένα κομμάτι ξύλου στα νερά και αυτά γλύκαναν αμέσως. Το κλαδί αυτό προτυπώνει «το ζωηφόρον ξύλον» του Σταυρού, με το οποίο ο Χριστός γλυκαίνει και σώζει τον κόσμο από την πικρία της αμαρτίας.
Έτσι και με την προσκύνηση του Σταυρού στο μέσον της Σαρακοστής αναψύχονται οι Χριστιανοί, «δυνάμει του Σταυρού κρατυνόμενοι», στην πορεία τους προς την Ανάσταση. Και όπως μεταβλήθηκαν «εν χειρί Μωυσέως εις γλυκύτητα Μερράς τα ρείθρα πάλαι», έτσι «το πάνσεπτον ξύλον» του Σταυρού γλυκαίνει και τον δικό μας αγώνα για εγκράτεια. Και είναι ύψιστη τιμή για μας να μας αξιώνει ο Χριστός να προσκυνούμε «το ξύλον το άχραντον, εν ω εσταυρώθη».
Καλή Σαρακοστή!