Τις τελευταίες μέρες, εκτός όλων των άλλων υποχρεώσεων και εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, έχουν επιβαρυνθεί τα λογιστικά γραφεία με προσέλευση πολιτών που επιθυμούν να αλλάξουν την περιουσιακή τους κατάσταση (το γνωστό ως έντυπο Ε9) για να γίνει η διόρθωση των αδήλωτων τετραγωνικών στους Δήμους και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα .
Η ορθή, σύννομη και σωστή διαδικασία είναι, η διόρθωση καταρχήν του Ε9, η οποία γίνεται με την βασική εγκύκλιο Πολ.1237/2014 καθώς και με σειρά εγγράφων από τη φορολογική διοίκηση, η οποία γίνεται συνήθως στα λογιστικά γραφεία, πάντα σε συνεργασία με μηχανικούς-συμβολαιογράφους-δικηγόρους και βάσει αυτών δηλώνουμε την πραγματική κατάσταση των ακινήτων από το 2014, η διαδικασία αυτή γίνεται με το αντίστοιχο δικαιολογητικό έγγραφο (νομιμοποίησης , συμβόλαιο, χρησικτησία κλπ) και όχι δια λόγου όπως πιέζουν αρκετοί συμπολίτες.
Αυτή τι στιγμή ΔΕΝ μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, διότι έχει κλείσει η υποβολή Ε9 για το 2020(2019)για να εκδοθούν τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ .
Μπορεί τεχνικά να κάνουμε διορθώσεις μόνο για το 2021 που είναι ανοιχτό , αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό .
Αφού λοιπόν έχει προηγηθεί η διόρθωση του Ε9 ο πολίτης έχει τις εξής δυνατότητες :
1) Επίσκεψη στον αρμόδιο Δήμο για την διόρθωση τετραγωνικών (θυμίζουμε ότι η δήλωση είναι ΔΥΝΗΤΙΚΑ ηλεκτρονική και όχι υποχρεωτικά) με το Ε9 ,
2) Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διόρθωσης τετραγωνικών.
Σε καμία περίπτωση ΔΕΝ είναι υποχρέωση των Λογιστικών γραφείων, τόσο η υποβολή της δήλωσης διόρθωσης, όσο και η ενημέρωση του πολίτη.
Η είσοδος στη πλατφόρμα γίνεται με κωδικούς taxis αλλά αυτό δεν το καθιστά υποχρέωση των Λογιστών και οι φορείς που στέλνουν τους πολίτες στα Λογιστικά Γραφεία θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί στο να αναφέρουν ότι είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του λογιστή, πόσο μάλλον όταν η επίσκεψη σε επαγγελματία συνοδεύεται από την ανάλογη συμφωνηθείσα αμοιβή .
Παράλληλα η διόρθωση τετραγωνικών απαιτεί γνώση νόμων που ΔΕΝ άπτονται στο γνωστικό αντικείμενο των Λογιστών , ενδεικτικά αναφέρουμε ν. 25/1975, Ν.2130/1993, ν. 1080/1980, καθώς και πολλά εσωτερικά έγγραφα που έχουν οι Δήμοι με οδηγίες τα οποία δεν γνωρίζουμε .
Θυμίζουμε και πάλι ότι η διαδικασία διόρθωσης ισχύει από το Δεκέμβρη του 2019 (άρθρο 51 Ν.4647/2019) και η ηλεκτρονική πλατφόρμα μπήκε σε παραγωγική διαδικασία από τέλη Φεβρουαρίου 2020 και μετά.
Η Κεντρική Διοίκηση θα έπρεπε να έχει βγάλει ήδη, έναν πλήρη οδηγό για να ξέρει ο πολίτης τι ακριβώς πρέπει να δηλώσει (αρκετοί δηλώνουν μόνο ότι έχουν ηλεκτροδοτούμενο και αυτό πολλές φορές λανθασμένα) , να δώσει τον κατάλληλο χρόνο ειδικά εν μέσω έξαρσης πανδημίας και να μην έχει την προστιμολαγνεία ειδικά σε ένα αντικείμενο όπως το ακίνητο που έχει υπερφορολογηθεί .
Ο κλάδος των Λογιστών έχει αποδείξει ότι είναι εδώ , βάζει πλάτη σε αυτή τη δύσκολη χρονική συγκύρια , αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αντικαθιστά τον Δημόσιο τομέα , δεν είναι αυτός ο ρόλος μας και δεν τον θέλουμε . Συνεπικουρούμε σε όλες τις διαδικασίες για την εξυπηρέτηση του πολίτη πάντα με βάσει το Νόμο και τις διαδικασίες.
Τέλος είναι επιτακτική ανάγκη η Φορολογική Διοίκηση να μας αντιμετωπίσει ως πραγματικούς συνεργάτες και να ακούει τις προτάσεις μας γιατί είμαστε εμείς που στη πράξη καλούμαστε να διεκπεραιώσουμε όλες τις ηλεκτρονικές διαδικασίες και πλατφόρμες και πρέπει να εισακουστεί και επιτέλους και το χρόνιο αίτημα του συνδικαλιστικού μας οργάνου για το δικαίωμα της ασθένειας .
Η Διοικούσα επιτροπή του Συλλόγου